Sjukblogg

Ja, så var min obligatoriska sommarförkylning här. Snuva och halsont så det står härliga till. Ute är det 25 grader varmt och strålande sol, men eftersom jag inte är särskilt förtjust i att må som en hög bajs så håller jag mig inomhus. Jag måste dock pallra mig in till Farsta centrum sen och handla förnödenheter såsom snacks och läsk. Eftersom jag är sjuk kanske jag unnar mig en bit mat också.

Hade en sjujäkla helg förresten! Här följer en redovisning:

Fredag
Först jobb, sedan hem och duscha. Mamma ringde och meddelade att hon och pappa skulle komma upp på lördagen för att köra emkamp på Gröna Lund samt ta en tripp till Fjäderholmarna. Sedan in till Mosebacke för att fira Kims uppsägning tillsammans med Kim, Petra, Philip, Sofia, Samra och Sandra.
Efter ca 5 timmar på ett proppfullt Mosebacke gick några av oss vidare till Club G. Där var min gode vän Magnus och fotograferade för hanky.se, och han publicerade den här charmiga bilden dagen efter.



Lördag
Jag gjorde misstaget att blanda öl och vin under fredagskvällen och började därför dagen med att kräkas upp min nattmacka. Jag pratade med min kära mor och förklarade läget, och som den ädla själ hon är köpte hon med sig ett paket Proviva till mig. Den räddade min dag.
Vi åkte in till stan, kryssade oss fram bland maratonlöpare och åskådare och lyckades ta oss ombord på Djurgårdsfärjan. Väl framme fyllde jag på min knipande bakismage med skräpmat innan vi strålade samman med syster yster och hennes pojkvän Johan, och femkampen kunde börja! Vinnare blev en stolt syster yster. Tvåa blev en bitter och ofrivilligt stolt Johan.

Söndag
Tidigt på söndag förmiddag åkte vi in till Nybroviken för att ta båten ut till Fjäderholmarna. Väl där avnjöt vi glass, kaffe, öl, rökt lax, ett parti Fia med knuff i jätteformat samt fantastiskt väder!
Därefter avnjöt vi en stilla middag i Gamla stan innan mor och far var tvungna att bege sig hem till Gotland igen.

Så här ska en helg spenderas! Minus bakfyllan då...

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0