The svack

Nu har jag inte bloggat på hela fem dagar. Det känns lite trist, men jag kommer liksom in i sådana här svackor då jag verkligen inte kan skriva. Hata!
Så nu skriver jag ändå, även fast svackan ännu pågår. Så vad ska man skriva om? Det är fint väder och väldigt varmt ute. Jag är enormt snuvig och täppt i näsan efter förra veckans förkylning. Bla bla bla. Om jag jobbade som typ krönikör så skulle jag nog aldrig kunna hålla deadline. Om jag får skrivkramp nu, hur skulle det då inte bli under tidspress?

Under mina sjukdagar förra veckan hann jag pressa ett antal filmer samt några avsnitt "Sex and the city". Jag gör sällan något vettigt när jag är sjuk. Kim får dårdimpen och storstädar, tvättar fönster och rensar garderoben när hon är sjuk. Jag ligger i min soffa och tittar på film och äter mackor. Undrar vad det är för konstiga virus hon brukar få.

Nu är det bara fem arbetsdagar kvar innan det är dags för semester. Turkiet, två veckor. Sen jobba två veckor, och sedan är det finito på McDonald's för Bobby. Forever. Det var så najs att kolla på sommarschemat idag och se att jag inte är schemalagd alls efter den 18:e juli. Det känns inte ens verkligt än.

Idag har jag gjort en "för övrigt"-lista.

För övrigt...

...så är "Babel" en fantastisk film, med fantastiska Brad Pitt, Cate Blanchett, Adriana Barazza, Rinko Kikuchi och Gael García Bernál.
...så hatar jag jag nästäppa.
...så är väl "indiana Jones"-filmerna liiiite överskattade ändå?
...så är jag sjukt trött på att vara singel. Luktar jag illa eller vad är grejen?
...så älskar jag Mosebacketerassen på sommaren.
...så älskar jag inte överbefolkningen på Mosebacketerassen på sommaren .
...så lyssnar jag nu mycket på Kleerup (nytt och fräscht) och Led Zeppelin (old and retro).


Kommentarer
Postat av: En som kallas Gurra



Känner igen det där med svacka, man kommer in i en sådan ibland, men misströsta inte min son, när man väl kommer ur den så är man kreativ som fan och får massor gjort!!! I KNOW. jag kan berätta att jag just kommit ur en sådan svacka och har precis sålt ett hus till.

Kram från Far!

2008-06-10 @ 23:26:47

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0