Andra chansen

Förra veckans deltävling kallades "Dödens grupp" för att den ansågs vara så jämn och oförutsägbar. Ändå blev det den första deltävlingen som jag lyckats tippa helt rätt i, så egentligen så var den nog inte så svårtippad. Men däremot är Andra chansen grymt svår! Den enda jag är relativt säker på är Sibel, som har en grym röst och en vacker ballad. Hon förtjänar en finalplats.
Sen tror jag faktiskt att Carola och Andreas får pisk av Nordman. "Androlas" låt är bara en massa wailande utan någon greppbar melodi och det sämsta som någon av dessa två veteraner någonsin ställt upp med i Melodifestivalen.
Jag hoppas att Olas fjortisfans inte röstar vidare honom, för hans låt är trist och lyfter aldrig som en låt i det här sammanhanget måste göra. Tråkigt radioskval. Caracola borde vinna duellen. Sen kommer visserligen Sibel att sparka rumpa oavsett om det är Ola eller tjejtrion hon möter. Att Idol-prinsessan slår E-Type & Co. i första duellen kan det ju inte råda någon tvekan om.
Den sista duellen är svårast. Jag gillar inte någon av låtarna. Suzzie Tappers snyftballad är tråkig och seg. Ballader i Melodifestivalen måste vara kraftfulla och gripa tag, såsom Sanna Nielsens "Empty room" och Sibels "That's where I'll go" gör. Så om jag måste välja en så väjer jag hellre Tessan Anderssons musikalopera. Men svenska folket gillar nog Suzzies låt bättre, skulle jag tro.
Dags att tippa!
Dessa tror jag vinner i respektive duell.

Duell 1:
Sibel - That's where I'll go
                                                                 Till Final: Sibel
Duell 2:
Caracola - Smiling in love



Duell 3:
Nordman - I lågornas sken
                                                                 Till Final: Nordman
Duell 4:
Suzzie Tapper - Visst finns mirakel

Kommentarer
Postat av: systeryster

ett fel, inte illa!

2008-03-09 @ 11:54:38
Postat av: Petra

Du ar riktigt bra du!

2008-03-10 @ 14:55:20
URL: http://petrapires.blogg.se

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0