Återgotlänning

Häslningar från ett snöstormigt Gotland.

Jag har efter att ha spenderat en kväll i fyra hundars sällskap kommit underfund med att livet är bättre med dessa härliga djur omkring sig, Det är en slags själslig lycka som infinner sig i deras närhet, en kompletterande känsla liksom. Helt sjukt hur vissa varelser kan påverka en på det viset.
Hundarna var morbror Uffes och "moster" Gittans. De var här på påskmiddag och skulle övernatta, så hundarna fick följa med. Riktigt mysiga små knähundar, tre chihuahuaor och en skäggig liten dam vid namn Zelda vars ras jag inte minns. Den dag jag kan ha en egen hund kommer mitt liv att vara komplett.

Middag igår alltså, även syster yster och hennes Stockholms-Johan var med. Fantastisk mat, som alltid när mutti och pappsen står vid spisen. Kvällen avrundades med whiskey, lite TP-frågesport samt irländsk musik. Fan vad det är skönt att komma tillbaka hit ibland!

Det känns skönt att komma iväg just nu också, då det händer stora grejer på jobbet. Restaurangen har blivt privatägd, vår nya konsult är en idiot, vår restaurangchef fick nog och sa upp sig med omedelbar verkan i torsdags och alla mår allmänt dåligt. Jag måste hålla ut över sommaren, sen är det ajöss för alltid.

Jag har suttit och klurat med min ansökan till Sundbybergs folkhögskola i en vecka nu. Det är svårare än man tror faktiskt. Personuppgifter är ju ingen större svårighet att fylla i, men sen ska man berätta om sig själv och varför man söker och så vidare, och man måste lämna en referens! Det är sannerligen ett gissel, I tell you.

Ikväll blir det quality time med Regina, ska bli sjukt kul. Förutsatt att snöstormen ger med sig, annars vet jag inte  om jag ens kommer levande ner till stan.

5 FÖRDELAR MED ATT ÅKA TILL GOTLAND

1. Man får se/höra den lustiga och olämpligt positiva säkerhetsvideon på båten.
2. Det finns chans att få umgås med hundar.
3. Man får slå Johan i Buzz.
4. Man får äta mammas/pappas mat.
5. Man har McDonald's Hamngatan på ett oerhört bra avstånd.

Kommentarer
Postat av: Petra

Nu har hon alltså lämnat? Kommer dom andra tillbaka då? Hm, det där med en idiot till konsult är väl inget ovanligt? Hehe. H8 kommer att gå under en vacker dag och då ska vi vara glada att vi lämnade i tid. Glad Påsk föresten. Jag har gömt påskägg idag men det var tydligen för lätt att hitta dom så det var inte lika uppskattat som jag väntat mig.. hihi.
Njut av Gotland så länge det varar!!

2008-03-22 @ 16:52:06
URL: http://petrapires.blogg.se
Postat av: systeryster

haha jag måste genast berätta för johan om punkt 3!

2008-03-24 @ 22:19:14

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0