Bloggfenomen

Jag har funderat på det här med bloggaktivitet. På alla bloggdomäner så finns ju listor på de mest aktiva skribenterna varje dag, och om man går in på deras bloggar så ser man att de publicerar galet många inlägg per dag. Korta inlägg, som dagboksanteckningar mest, vilket jag tycker är skittråkigt! De skriver fast de inte har nåt riktigt vettigt att skriva, typ "Nu har jag kommit hem från affären. Ska laga mat nu. Hej då:" Och jag förstår verkligen inte modebloggarnas popularitet. Mode hit och mode dit, de lägger upp bilder på nyinköpta plagg och skor och väskor. Tråååååååkigt!!! Jag gillar mode, men jag får inte ut något av dessa bloggar. Då läser jag hellre modemagasin som KING.
Jag är nog lite bitter över att dessa blajbloggar ligger högt på listorna och därmed syns extra mycket. Eftersom jag är väldigt självgod och gillar uppmärksamhet så vill ju jag att så många som möjligt ska läsa min blogg och kommentera den. Men det är svårt att skapa trafik hit när man inte skriver 20 inlägg om dagen. Hur har folk tid? Jag fattar inte, har de inga liv?

Läste i tidningen idag om en 17-årig Östermalmsblondin som (självklart) har en modeblogg. Hon har tusentals läsare varje dag (!?!?!) och nu har hon börjat få betalt för reklamintäkter i bloggen för att hon nämner uteställen och kända märken på kläder, parfymer, och accessoarer. Cirka 5 miljoner om året värderas bloggen till i reklamintäkter. Helt sjukt! Annonsörerna fick upp ögonen för hennes blogg efter nån tidningsartikel. 10 000 kronor i månaden shoppar tösen för. Gaaaaalet!
Jag ska börja namedroppa som fan nu!

Det roligaste var att hon startade bloggen för att värva medlemmar till Moderata ungdomsförbundet, men upptäckte att politik inte var alls lika populärt som mode och shopping, så hon bytte inriktning och blev stormrik.

Äh, det är bara att inse, jag kommer aldrig bli en av de mest aktiva. För även om jag tycker det är sjukt kul att blogga så har jag faktiskt viktigare saker för mig också.

Snart dags för schlagerfinal! Yey!
Snart dags för stor familjemiddag i Älvsjö! Yey!
Snart dags för "Hamlet" på Dramaten! Yey!

5  FAVORITLÅTAR I FINALEN PÅ LÖRDAG

1. Charlotte Perrelli - Hero

2. BWO - Lay your love on me

3. Sibel - That is where I'll go

4. Sanna Nielsen - Empty room

5. Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?


Kommentarer
Postat av: Hannah

skrev också ett inlägg om dessa fantastiska modebloggare för ett tag sen. i still don't get it. love to you boob.

2008-03-13 @ 22:28:39
URL: http://lohannah.blogg.se
Postat av: Pipan

Men Bobbsan.. jag har inte mycket att göra på jobbet, därför så tar jag åt mig lite av det där om många inlägg. Fast jag hamnar ändå aldrig på topp 10.
Sen undrar jag vem i din familj som bor i Älvsjö? Har gotlänningarna bytt upp sig?

2008-03-14 @ 02:16:04
URL: http://petrapires.blogg.se
Postat av: Den gamle

Om du ska börja namedroppa så vet du vilket företag som säljer Vackra hus på Gotland! Vi syns i morg.
Kram.

2008-03-14 @ 17:13:51

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0