Fjortisen - ett flockdjur

I måndags var det 10 minusgrader när Kim gick till jobbet. Idag är det nästan 10 plus och solen skiner. Det svenska klimatet är minst sagt i obalans.

Denna vecka är det påsklov i Stockholms län, vilket innebär att det är full rulle hela jävla dagarna på Donken. Och gästerna består till 90% av fjortisar, en folkgrupp som jag är måttligt förtjust i. De är ett irriterande men fascinerande släkte, fjortisarna. De rör sig alltid i flock och har ett genomgående homogent sätt. De klär sig likadant, pratar likadant, har samma frisyrer och så äter de exakt samma saker. Det är oerhört intressant. Varje gång en flock fjortistjejer kommer in på Donken så ställer de sig i en liten klunga i matsalen. De ställer sig inte i kö på en gång, nej nej. Först måste de nämligen diskutera igenom vad alla ska ha. Alla måste veta vad alla de andra ska ha innan någon beställer. Jag tänker samma sak varje gång: "Men kom hit istället så kan jag tala om för er vad ni ska ha. Lilla menyn med cheeseburgare, cola och garlic dipp". I 99% procent av fallen stämmer detta. Och alla köper samma sak, oftast. Efter de ätit upp kommer de tillbaka och ska ha glass också, alltid två och två eller hela flocken på en gång.
Jag borde göra en studie i ämnet. "Fjortisen - ett flockdjur". Haha.
Stackars töser. Det är illa ställt med flickors självkänsla idag när de inte tycks kunna göra någonting utan kompisarna i släptåg.

Jag fick en kommentar på mitt senaste inlägg av min bror som ville ta åt sig äran över att jag upptäckt den fantastiska låten "Who put the bomp". Jag måste tyvärr göra dig besviken, storebror. Jag laddade ner 60-talsskivan som låten är med på några dagar innan jag såg att även du fastnat för den. Så det hela är bara ett rent sammanträffande. Lite lustigt dock, inte sant?

Just nu lyssnar jag på:
"Japan" - CocoRosie
"Cirkus Homo Sapiens" - Nanne
"Lay your love on me" BWO
"Fördomar" - Nanne

Jag har upptäckt Nannes första soloskiva. Lysande.

5 SÄKRA SÄTT ATT KÄNNA IGEN EN FJORTIS

1. Mjukisbyxor (vad är grejen med att folk går runt i mysbyxorna på stan!?! KALLT! Och fult...)
2. Tuggummi (utan tuggummi kan man inte kalla sig en riktig fjortis)
3. Identiska vänner (typ)
4. H&M-kläder (doh!)
5. För mycket smink (okej på fest, men please?)

Kommentarer
Postat av: systeryster

jag har många gånger klagat inför johan om alla dessa mjukisbyxor man ser överallt på stan, och som du undrat: vad är grejen!?
sen muttrade jag "nu är jag ju som alla jag hatar" när jag själv gick utanför dörren i mysbyxorna i söndags, men hey jag var sjuk, det är skillnad!

2008-03-27 @ 23:48:43
Postat av: Bergsgrek

Vafan!! Mjukisbyxor e ju det bästa som finns! Och det är mkt varmare än tajta jeans! Nu blev jag besviken på dig Bobby! xD Mjukisbyxor åt folket!

2009-12-28 @ 15:10:22

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0