Sibel + skräll

Tack gode gud, jag hade bara fel i en enda schlagerduell igår! Caracolas vitamininjektion till poplåt stod sig tydligen slätt mot Olas fjortisfyllda fanbase. Men som jag påpekade så spelade det ingen roll vem av dom som vann eftersom de fick möta Sibel i semifinalen, och henne hade ingen slagit.
Jag funderade in i det sista på om jag skulle ändra åsikt i Androla vs Nordman-matchen, men är glad att jag höll huvudet kallt. "One love" lyfte aldrig och man hade glömt bort hur den gick i samma sekund som Nordman gick på scenen. Jag är inget fan av Nordmans etnopop egentligen, men deras låt var mer effektiv och direkt. I Globen lär de dock hamna långt ner på resultatlistan, för där blir konkurrensen för stor.

Jag är faktiskt besviken på Carola. Hon må vara ett gudomligt pucko, men artistiskt finns det få som slår henne på fingrarna i Sverige. Detta visade hon inte i gårdagens tävling. Vanligtvis när hon ställer sig på en scen och tar ton så gnistrar hon och man häpnar över hennes enorma utstrålning. Men när hon och Andreas Johnson uppträdde igår så kände man inte igen henne alls. Och jag vet vart felet ligger. "One love" är en Andreas Johnson-låt och inte någon Carola-låt. Hon passar inte i Andreas och Peter Kvints poprockgenre där "One love" hör hemma. Minns när hon tog plats på scen för två år sedan, sist ut i Melodifestivalens sista deltävling och brände av schlagerbomben "Evighet" med sådan känsla och pondus att man kände sig helt knockad efteråt. DET är Carola när hon är som bäst. Bara för att man är en bra artist betyder inte det att man bemästrar alla typer av låtar, och i "One love" kom artisten Carola inte till sin rätt.

Min käre far skrev i en kommentar till min lyckade förhandstippning att han håller lite på Sibel i finalen nästa vecka. Ja pappsen, du undrade ju hur jag tror att det hela slutar. Jag tror inte att Sibel vinner, men hon hamnar nog på topp fem. Matchen står mellan Charlotte Perrelli och BWO, och jag vågar nog påstå att Charlotte kommer ta hem det. Jag tycker att båda är värdiga vinnare och representanter för Sverige i Belgrad. Men jag återkommer om detta nästa vecka när det hela avgörs...

Kommentarer
Postat av: Den gamle

Måtte inte BWO vinna!Jag blir förbannad bara jag ser den där rödskäggiga fan med sina kortbyxor!!
Låten är kanske bra?vad vet jag,jag har aldrig hört hela låten för jag måste gå iväg så jag slipper se den där människan med body whithout brain!

2008-03-12 @ 20:04:46
Postat av: josie

hahaha... pappa puff goes MAD

2008-03-13 @ 23:33:03

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0