Television, javisst!

Håll till godo, en renodlad tv-blogg!

"Let's Dance"-final igår! Jag var galet nervös, för fram till Tinas och Tobias shownummer så var jag nästan övertygad om att Tony och Annika skulle vinna. Om Tony Irving hade fått bestämma så hade Tony vunnit, vilket jag inte fattar. Visst har speedway-Tony utvecklats enormt, men han har inte alls samma naturliga talang som mat-Tina. Medan man ser att Tony verkligen får anstränga sig på dansgolvet så får Tina det hela att gå som en...ja, dans!
Sen tyckte jag kanske att Tina och Tobias kunde ha valt en annan standarddans än quickstep, typ jive hade varit roligare. Men deras cha-cha var grym och shownumret var fantastiskt. Så tack svenska folket för att ni valde rätt!

Är det bara jag som irriterat mig vansinnigt mycket på kameraföringen under danserna i "Let's dance"? Ut och in och fram och tillbaka så att det känns som om man missar halva dansen typ. Till nästa säsong (som vi ju alla vet kommer bli av) så hoppas jag att de lägger ner effektsökeriet och satsar på att visa danserna i sin helhet istället.

Ikväll blir det "Körslaget". Ett gäng kända artister ska leda varsin kör från sina respektive hemorter och så ska körerna tävla mot varandra. Det verkar kul, men kan lika gärna bli en flopp såklart (minns "Rampfeber" som lovade mycket men levererade nada). Jag ser mest fram emot att se om supertråkiga Idol-Agnes kan rota fram lite karisma! Och kanske förbättrat sin engelska.

Oh, idag såg jag klart sista säsongen av "Gilmore girls". Känns alltid lite tomt när man avslutat en favoritserie. Dessutom var jag inte helt nöjd med slutet. Jag tycker ofta att serier avslutas på fel sätt, de borde lyssna på mig och mina idéer istället. Jag borde flytta till Los Angeles. Hollywood needs me.

Nu blir det "Så ska det låta"-repris.


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0