Visby-bubblan

Så var man tillbaka i Stockholm igen efter en enormt avkopplande påskhelg i Visby. Det bästa med att åka till Gotland är att det blir som en verklighetsflykt, jag behöver liksom inte tänka på mit liv i Stockholm som är fyllt av ansvar och måsten. Som att åka på semester helt enkelt. När jag är på Gotland vill jag egentligen inte ens prata i telefon med någon från Stockholm för att det då känns som att jag är där, och hela illusionen förstörs. Jag gillar att vara i min Visby-bubbla då och då, och jag tycker att jag förtjänar det. Speciellt nu när min arbetssituation suger. Och dessutom så har vintern plötsligt bestämt sig för att göra entré, just när man börjat ana lite vår i luften. Vintern sucks! Ge mig sommar, sol och semester, nu! 18:e juni (datumet då jag och Kim åker till Turkiet) känns alldeles för avlägset just nu.

Men det finns förstås ljuspunkter i tillvaron som jag får klamra mig fast vid nu när Visby-bubblan spruckit för den här gången. Till exempel så köpte jag idag sista säsongen av "Gilmore girls" för endast 299 kronor på Åhléns årliga film/cd-rea. Min Gilmore-samling är nu komplett (fast säsong 2 är ännu utlånad till Edward, så det finns fortfarande en tom plats i hyllan som känns som ett litet svart hål i min själ).
Imorgon släpps Håkan Hellströms nya album "För sent för Edelweiss", vilket också är toppen.
I slutet av april kommer nya avsnitt av "Ugly Betty" "Desperate housewives".
Den 19:e april blir det Prellan-fest med gänget.
Den 23:e april släpps säsong 1-3 av "Smack the pony" på dvd.


I will survive.


5 LÅTAR PÅ REPEAT I MIN IPOD JUST NU


1. "Who put the bomp" - Barry Man (lyckopiller)

2. "Get naked" - Britney Spears (jajaja, jag vet! Men cred för att jag vågade skriva det, right?)
3. "Cry to me" - Solomon Burke (Dirty Dancing-klassiker, sjukt bra)
4. "Hero" - Charlotte Perrelli (den växer med tiden)
5. "Lay your love on me" - BWO (kan vi inte skicka både Prellan och BWO till Belgrad?)




Kommentarer
Postat av: mr tis

jasså... who put the bomp huh?
Man undrar ju förstås om inte herrn har varit och tjuvkikat på min status på fb... Men den är ju helt sjukt underbar, varför gör ingen sån musik längre?
Eller, varför skulle nån göra det? Det skulle va för sjukt...

2008-03-24 @ 22:44:35

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0