Att bo eller inte bo

Många har undrat över min boendesituation, eftersom gubben som jag nu hyr av dog i augusti och min uppsägningstid går ut på söndag.
Jo, så här ligger det till:
Lägenheten som jag hyrt de senaste 5 åren ska nu säljas, utgångspris blir saftiga 775 000. Visning sker på söndag samt måndag. Eftersom försäljningen kommer att dra ut på tiden så får jag bo kvar (gratis!) åtminstone halva december också. Detta fick jag reda på igår. Så jag behöver inte stressa med flytten.
Till att börja med kommer jag att bo hos Kim. Möblerna kommer jag att förvara i ett Shurgard-förråd på Södermalm. På Söder ligger även den möblerade 2:a som jag med största sannolikhet kommer att få hyra i andra hand framöver, till det föredömliga priset av 4000 kronor i månaden. Dock bor min hyresvärd, som är bosatt i Skåne, själv i lägenheten var sjätte vecka då hon hälsar på släktingar. Dessa veckor får packa lite kläder och bo hos Kim. Lite knöligt kanske, men totally worth it för att få bo på Söder!
Förhoppningen är att jag ska hitta en permanent egen lägenhet någon gång nästa år.

Jepp, så ser planerna ut! Så det löser sig. Som det ju alltid gör, på ett eller annat sätt.

Tjo.


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0