Bloggbrist

Helgen var fullbokad, så det fanns inte mycket tid till bloggande tyvärr. Mor och far kom på snabbvisit i fredags för att fira Bror Stors sambo Hannas födelsedag på lördagen. Fredagskvällen tillbringades framför teven och "Idol" som bjöd på några hyfsade sånginsatser och en miljard irriterande fjortisfans som kissar på sig så fort Johan Palm visar nunan, öppnar käften, sjunger falskt, rör sig eller andas.

Lördagen spenderades i en lägenhet på Söder där Hanna bjudit tjocka släkten på bullkalas. Mingel och tårtbitar avlöste varandra innan jag och föräldrarna åkte till Farsta och avnjöt varsin pizza innan det var dags för dem att bege sig hem till Gotland igen.
Själv började jag förbereda mig för kvällens förestående födelsedagsfest, som Hanna skulle hålla hos en vän i Årsta. Jag åkte dit med Syster Yster och hennes sambo Johan.
Efter några timmars trevligt, stillsamt festande bar det iväg mot Söder där ett besök på klubben Marie Laveau stod på agendan. Efter att ha beskådat kön och insett att det bara var en dryg timme kvar till stängning övergav jag sällskapet och promenerade till Slussen. Mitt tåg kom efter 3 minuter. I love it when that happens! Nästa skulle gå en halvtimme senare.

Söndagen hade jag kunnat blogga om jag inte hade varit helt jävla död. Lite vinbakis vaknade jag redan klockan nio och kände att jag ville gå upp samtidigt som jag hemskt gärna ville sova lite till. Men jag var tapper och käkade frukost framför ett par avsnitt av "Vänner" innan jag gav upp och kravlade tillbaka till sängen och sov till 14.00.
Oops.
"Vänner" höll mig sällskap resten av dagen innan jag åter jag och lade mig och somnade som en stock vid 21.00.

Lärdom: Vin är bra för sömnen!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0