Bobby vs Radiotjänst

Blä, igår ringde en Dan från Radiotjänst och tvingade mig att börja betala tv-licens. Visste ni att man måste betala licens även om ens tv är trasig? Om man har en teveapparat i hemmet så måste man betala, vare sig den fungerar eller ej. Jag trodde det var själva användandet av teven som man betalade för, men tydligen inte. Det suger ju verkligen.

Jag försökte förklara för Dan att jag ska flytta inom ett par veckor och därmed inte kommer att ha någon teve längre (ingen egen i alla fall). Han blev ytterst förvirrad och bestämde till slut att jag måste betala i alla fall. HA! Jag kommer avanmäla innehavet på en gång. Min teve kommer stå magasinerad, då tänker jag icke betala för den. Däremot kanske jag får hjälpa till att betala för teven i Söderlägenheten, och det är jag med på.

In your face, Dan!

Kommentarer
Postat av: Pia

Bobs.. till och med min mormor ljuger för dom där...

Stå på dig för tusan!

2008-11-28 @ 14:47:28
URL: http://petrapires.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0