Julklapp

Idag har jag handlat  julklappar till mutti och Syster Yster! Pappas och Bror Stors är utvalda men ej inköpta. Därmed återstår bara att komma på en femte till mormor, sen är årets julklappsbestyr över. Så här smidigt har det aldrig gått förut tror jag.

I'm pleased.

Ikväll stundar flyttstädning igen. Nu vet jag vart jag ska göra av allting under visningarna (eftersom absolut INGET får belamra lägenheten då). Jag ställer ner det i källaren, utanför mitt förråd. Det lär inte vara i vägen för någon där den korta tiden. Fan vad jag är smart.

Under eftermiddagen spatserade jag runt på stan med Bex och julshoppade. Medan jag hittade julklappar till familjen så hittade Bex bara julklappar till sig själv. Osis.

Efter några hårda shoppingtimmar varvade vi ner på ett café i Gamla stan tillsammans med några andra klasskamrater. Bex åt någon form av hallonkaka och fick smakorgasmer. Sara åt en enorm chokladmuffin som tydligen var väldigt torr. Hon uttryckte sitt missnöje med att utbrista "Nej. Nej." efter de första tuggorna. Ida fick psycho-ögon på ett mobilfoto, Love förundrades över fejknorska, Madde lade upp en julklappsstrategi och Helena undrade var vår lokala Hemköps-Sötis har tagit vägen.
Så kan en typisk fika med Sotare se ut.


Kommentarer
Postat av: josie

fejknorska?! som tjädeligkopp, brinnespak och brinnepinne? :D

förresten så ger du mig ångest mitt ditt "mina julshoppingbestyr är avklarade"!! Och det är inte ett dugg OK med tanke på att vi skulle klarat av julklappsbestyren tillsammans, om du inte hade haft minne som en guldfisk.. fnys!

2008-11-29 @ 23:31:10

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0