Jag är musiker!

I tisdags fick vi i läxa på musikteorin att skriva ner "Mors lilla Olle" med noter. Det var en till synes ganska svår läxa, men efter att ha klinkat på pianot en stund nu så lyckades jag faktiskt! Yey! Jag blev överlycklig!

Dessutom var jag asgrym på att stampa melodin till "Bä bä vita lamm" samtidigt som jag klappade takten med händerna. Det kan nog bli en musiker av mig ändå!

Igår hände dessa saker:
Gustav Fridolin pratade om demokrati i skolan. Intressant.
Vi lärde oss använda musikproduktionsprogrammet Cubase.
Mor och far kom till stan.
Vi firade min syster som fyller 23 idag (grattis!), åt middag och tårta hela familjen tillsammans. Härligt.
Pappa demonstrerade sin nya GPS på väg hem till Farsta.

Idag har jag löst Melodikrysset med föräldrarna samt alltså skrivit ner noterna till "Mors lilla Olle".

Tack för tipsen på knytkalas-mat! Det mest populära förslaget verkar vara lammskalle. I'm thinking "no".
Mamma har lovat att hjälpa mig göra saffranspannkaka. Tydligen behövs det inte så mycket saffran, så det blir inte så dyrt. Problem solved!
Jag fick dessutom veta igår att jag hamnade i samma grupp som Tova på måndag när vi ska blanda alla klasserna på skolan. Tova går alltså i min klass och är en härlig tös från Uppsala. Dessutom kommer vi ha sällskap av två filmare som jag också känner lite.

Nu ska jag börja lära mig låtarna till Teaterfestvivalen. Jag är flitig!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0