Öl, vin och massa manus

Igår kväll var jag och några klasskamrater på Teater Scenario på Kungsholmen och lyssnade på manusläsningar. 8 dramatiker läste i tio minuter var ur sina nyskrivna verk. Ett av manusen hade Alejandra i vår klass varit inblandad i, därav vår närvaro. Några manus var bra, några var skitbra och några var sådär. Men det var underhållande och ypperligt trevligt.

Gästerna var, som Fredrik uttryckte det, "creddiga teaterbohemer". Som förväntat.

Efteråt åkte vi till Söder för att dricka öl. Första anhalten var Imperiet. Där blev vi stoppade i dörren för att vi tydligen var för fulla. HA!
Följande drycker hade intagits på Scenario:
Jag - ett glas vin.
Helena - en iste.
Sara - ingenting.
Rebecca - ett halvt glas vin och en Fanta.
Love - ett halvt glas vin och en öl.
Sofia - ett glas vin.

Vakten antog bara att vi var packade för att vi gick och sjöng på en av låtarna som vi ska ha med i Teaterfestivalen. Så jävla drygt. Det är esteternas lott i livet. Men det var ändå 25-årsgräns så jag var den enda som hade kommit in ändå.
Vi gick istället till Little Persia, där satt vi till strax efter 23.00 innan några gick vidare och några (bland andra jag) åkte hem. Superhärlig kväll, minus Imperiet-incienten.

Nästa vecka blir det rep, rep rep och åter rep inför Teaterfestivalen. Utom på onsdag morgon då vi ska ha någon onödig Månadssamling med demokratitema. Känns som att vi hellre hade haft rep-tid.

Nu ska jag göda mig själv.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0