Hobbyturk

Åh sicken härlig dag!
Jag sov i underbara 12 timmar och blev visserligen lite seg i huvudet, men det gick över. Jag åt frukost i lugn och ro och tittade ut på det vackra höstvädret.
Halv två åkte jag hemifrån för att möta upp några klasskamrater i Kista, där vi skulle gå och se "Mamma Mia!" sing-a-long. Det visade sig vara riktigt roligt, även fast det bara var vi och typ 6 till i salongen. Men sångelever som vi är så skrålade vi för kung och fosterland! Mathias, Rebecca, Helena och Love gick till och med upp på golvet framför bioduken och dansade under eftertexterna som de musikalnördar de är. Det var grymt kul.
Efteråt åkte alla utom Mathias hem till mig och lagade mat, sjöng "Rent"-låtar och spelade Singstar. Det hade inte suttit fel med lite alkohol, men annars var det en afton ytterst nära perfektion.

Nu är det bara en vecka kvar till Teaterfestivalen. Det ska bli skitkul. Hela klassen börjar bli lite stressad nu, men vi har ju faktiskt fem dagar med repetitioner kvar. Jag är lugn.

Jag har bara kommit på en enda sak som jag önskar mig i julklapp än så länge, nämligen:

                                                                  

Jepp, en cd-romkurs i turkiska! ÅÅÅÅÅHHHH vad jag vill ha den! Den verkar verkligen toppenbra (jag har testat en demoversion) och precis vad jag behöver om jag ska fullfölja mina planer på att jobba i Alanya nästa sommar. Tyvärr så kostar den 2500:-.
Och så vitt jag vet kan man bara köpa den på nätet, som  här. Jag har letat efter den i butiker, men utan resultat. Så till alla potentiella köpare av Bobby-julklappar: *blink-blink*

Kommentarer
Postat av: Bippoqueer

Det finns ibland erbjudanden om att åka till Turkiet för 995 kronor. Dummer =D



Inte fan ska han köpa nån kurs för så mycket pengar. Det förbjuder jag honom. Åk dit, och lär dig mer. Spara pengar. Lev livet. Insup atmosfären.



Ja, du vet jag var ju nästan ett år i Grekland häromsistens. De är lite konstiga där nere, inte som vi alls. MEN, positivt och negativt



1. De kan knulla

2. Förhållande är som regel uteslutet, kärlek till trots så går det liksom inte

3. Som regel bor de hos morsan. Ingen har råd med eget place, och som ogift bög bor du hemma. Morsan klagar hela ti´n "När ska jag få barnbarn från dig???!!!"

4. De har massa manér. Ja, de är som folk, fast bögar.

5.De kan de där med drama, vettu. Fast det gillar väl du antar jag, som vill hålla på med sånt professionellt. Själv gav jag dem nästan käftsmällar (fast skrattade lite snällt åt dem)

6. Håriga bringor.



Ja, men jag ser ju homorn i det, det gör jag. Och nog har jag haft mycket glädje där nere, det har jag. Det är vackert. Och har sitter jag i Småland nu och vill bara bort igen. Kanske inte dit, men någon annanstans. Det går´nte längre, det här med att jag är här.



Ryssland?

2008-10-19 @ 02:10:31
URL: http://bippoqueer.wordpress.se
Postat av: syster yster

är det en annie-blink jag ser?!

2008-10-20 @ 23:14:24

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0