Giltig frånvaro

Ja, jag vet att jag varit lite dålig på att blogga de senaste dagarna. Men filminspelning och teaterrepetitioner har tagit mina kvällar i anspråk större delen av veckan, så jag har legitima skäl (tycker jag i alla fall).

Nästa vecka ska vi ha "kulturmötesdagar" i skolan. Då ska vi blanda folk från alla klasser på skolan i grupper och så ska vi göra övningar tillsammans. Känns väldigt mycket mellanstadiet. Jag hade hellre haft lektioner och lärt mig något.
Det hela avslutas på onsdag då vi ska ha någon form av knytkalas, dit alla ska ta med sig mat som är typisk för deras kultur. Maten ska räcka till minst tre personer. Eh, problem: JAG KAN INTE LAGA MAT. Och då ska jag alltså ta med mig typiskt svensk mat? Vad skulle det vara? Husmanskost? Det är ju jättetråkigt. Dessutom har vi jättemånga svenskar på skolan, så det kommer finnas jättemycket "svensk" mat.
Vad jag försöker säga är att sådana här grejer verkligen inte är min stil.
Men jag måste medverka lik förbannat, så hur ska jag lösa problemet? Jag tänkte att det kanske finns nåt typiskt gotländskt som jag kan fixa ihop. Men de tankarna stannade vid saffranspannkaka, och jag vet inte hur man gör saffranspannkaka. Dessutom är det snordyrt med saffran. Så vad finns det mer? Gotlandsdricku (=gotländskt brännvin)? Yeah, right.
Jag får klura på det där. 

I övrigt:
-Redovisade våra grupparbeten idag. Jag var med Fredrik och Frida, och våran fars blev enormt uppskattad av både lärare och klasskamrater även om det inte riktigt gick lika bra som vi velat.
-Gick på stan med Fredrik efter skolan för att inhandla present till syster yster som fyller år på lördag, samt leta byxor till Fredrik och hämta ut hans tågbiljetter. Vi lyckades med allt utom byxorna.
-Jag tycker att Johan, Loulou, Robin E, Alice, Kevin och Sepideh är bäst i årets Idol.
-Mäklaren har fortfarande inte hört av sig.
-"Rent" är en jävligt bra musikal. Se filmen.
-Vi har fått noterna till vårt Teaterfestival-gig. Kommer bli kul!
-Hade dans idag, och jag var faktiskt bra!
-Spelade en av huvudrollerna i några av filmarnas nya projekt. Jättekul!

Imorgon blir det nog inte heller någon blogg dessvärre, för då åker jag direkt från skolan hem till syster yster och Johan för att fira henne tillsammans med bror stor, samt mamma och pappa som kommer till Stockholm imorgon.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Gör den där goda grejen med gurka och tomat och gräddfil (?) med pasta som du lagade till mig när du bodde i Lund! Typiskt exempel från jag-lagar-enkel-men-god-mat-till-mig-själv-kulturen! Puss!

2008-10-03 @ 13:31:42
Postat av: Josefin igen

Eller lambskallar...

2008-10-03 @ 13:32:38

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0