Höstinställning

I hela mitt liv har jag i princip hatat hösten. För mig har den alltid bara inneburit negativa saker: slutet på sommaren och början på vintern, regn, storm och mulen himmel. Men idag har det varit fantastiskt fint väder ute, och behaglig temperatur. Det är så här hösten ska vara. Solig och färgglad, utan regn och rusk. Ovädret kan vi spara till vintern istället.

Jag tog tillfället i akt och åkte in till stan och gick en promenad med Ahmet, en trevlig turkisk ung man som jag pratat med på Qruiser ett tag. Vi traskade nerför Drottninggatan, igenom Gamla stan, utmed Skeppsbron och genom Kungsträdgården tillbaka upp till Sergels torg där vi skildes åt. Det var ett tag sen jag promenerade ordentligt, och jag hade gärna gått längre men Ahmet skulle möta några vänner. Så jag åkte hem och här sitter jag nu och bloggar.

Någon som vågat sig på utmaningen från igår? Imorgon ska jag kunna den själv, och visa upp för hela klassen.
Jag bör nog öva lite till.

Kommentarer
Postat av: josie

jaha och hur kan du tycka att det är ok att traska omkring på Drottninggatan och inte hälsa på sin älskade favoritsyster?! jag är besviken...

2008-09-28 @ 22:04:05

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0