Listan

På sistone har jag filat lite på en lista. Den innehåller företeelser i i livet som jag inte riktigt förstår mig på. Voilá!


- Att köa till rulltrappan i tunnelbanan.
Okej om man är pensionär eller funktionshindrad (fast de tar iofs oftast hissen), men annars? Är det såååå jobbigt att gå upp för en trappa? Själv ser jag det som ofrivillig men ack så välkommen motion.

- Att bara riva av halva aluminiumfolien på smörpaketet.
Enligt egna efterforskningar har jag fått höra att det har att göra med att bibehålla smörets kvalitet längre, men själv köper jag alltid stora smörpaket och jag river alltid av hela folien och mitt smör blir minsann inte sämre för det, fastän jag är ensam konsument?

- Att inte riva av flärpen på mjölkpaketen.
Kom igen, här finns det ju faktiskt ingen vettig anledning!

- Att inte gå över vägen om det bara är grönt för cyklister och inte för fotgängare.
Eh, det är ju liksom same shit, different names. Det är ju grönt för bövelen! Jag har sett flera som inte fattat att de måste trycka på stolpen med "gång"-ljuset på för att den också ska lysa grönt. Gör man inte det så är det bara cykel-ljuset som slår om till grönt, för det går på automatik. Så en del övermoraliska puckon kan stå där och vänta på sin gröna gubbe som aldrig kommer för att de inte har tryckt på knappen. Det är jättekul!

- Att sätta sig på sätet längst ut på tunnelbanan/bussen.
Det måste ju vara nån slags strategi för att försöka undvika att få någon bredvid sig. Jag avskyr när man måste klättra över folk för att få sittplats.

- Att inte lägga fram "Nästa kund"-skylten efter sina varor på bandet i mataffären.
Det går liksom smidigare om kunden efter kan börja lägga upp sina varor på en gång, och oftast så når man inte den där skylten själv. Jag brukar dock demonstrativt luta mig över alla varor som han/hon framför mig har lagt upp och sträcka mig efter skylten själv. Då brukar de flesta fatta vinken.



Jag känner på mig att den här listan kommer utökas så småningom, men just nu är jag ganska nöjd så här.
Toodles!

Kommentarer
Postat av: Pia

Wow vilken dunderlista!!!

Jag håller med till fullo, MEN! I sundbyberg... där finns det inga trppor!!! Och nu är en rulltrappa avstängd, så nu går bara en upp och en ner. Snacka om kööö när det kommer tunnelbanor från båda hållen samtidigt. Bygg en trapp :)

2008-09-02 @ 08:35:54
URL: http://petrapires.blogg.se/
Postat av: Daniel

Man riktigt hör hur förbannad du e!

Tack för välkomnandet med vin å schlager. Jag e med. men jag ska höra på Arja Saijonmaa å Anneli Saaristo.

2008-09-02 @ 16:42:20
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Hannah

aahhh bobby, så skönt att veta att det finns en till som mig i denna värld :)

2008-09-03 @ 22:50:35
URL: http://lohannah.blogg.se/
Postat av: syster yster

Jag erkänner. Jag är one of those annoying people som sätter sig på sätet längst ut på tunnelbanan. MEN (!) det är endast om det redan sitter någon på innerplatsen. Svensk som jag är sätter jag mig såklart inte bredvid (big no no) och eftersom jag gillar att resa med komfort är det för mig inte optimalt att sitta rakt mitt emot och slå mina knän i hans/hennes, eller att inte kunna sträcka ut benen. Alltså tycker jag det är alldeles förträffligt att sätta mig snett emot! Det som skiljer mig från många av mina jämlikar är att jag faktiskt flyttar på mig om det kommer fler som vill sitta, så de slipper klättra över. Är jag inte fantastisk?!

2008-09-12 @ 14:50:23

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0