Sengångare

Igår blev verkligen en lyckad kväll på Patricia. Goda (och billiga!) drinkar, god mat och trevligt sällskap. En gubbe gick runt och klämde på unga pojkar i hopp om att få napp, men jag tror han gick bet faktiskt. En annan stackare gled också runt ensam med en öl i handen och inspekterade klientelet från ett flertal utsiktspunkter i lokalen. Jag tvivlar på att han hittade någon.
Dock blev det bra mycket senare än jag först tänkt. Jag trodde att de stängde klockan 03, men tydligen har de nu mer öppet till 05, upplyste mitt sällskap mig om. Så jag var hemma klockan 06, och rann i säng. Två timmar senare var det dags att gå upp och skutta iväg till skolan. Det var det svåraste uppvaknandet jag någonsin varit med om tror jag. Det ligger åtminstone på delad förstaplats med när jag hade fått blindtarmen bortopererad och skulle vakna upp ur narkosen.
Fy fan vad trött jag var! Och är fortfarande. Efter skolan kunde jag inte åka hem heller eftersom jag skulle jobba. Det var kul att jobba med Fredrik för första gången, men föreläsningen gick ju sisådär alltså. 28 13-åriga fotbollskillar som verkade ha myror i byxorna allihop. Det var enldigt omogen och stimmig stämning, och jag påmindes återigen om varför jag ogillar barn. Spawns of evil.

Imorgon blir det "Rent"-tittande med några vänner här hemma. Och så ska jag redovisa en jättedålig text som jag skrivit till en taktsamling som vi gjorde förra veckan. Blä.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0