Ta dig i akt för rytmen

Något jag älskar är att introducera filmer i människors liv. Ikväll var Rebecca, Frida och Love från klassen här och såg "Kejsarens nya stil", en av de roligaste tecknade filmer jag vet. När man har sett den så många gånger som jag har så blir den liksom "åter-rolig" när man ser den tillsammans med någon som aldrig sett den förut. Och de verkade gilla den! Skönt, nu kan jag dra "Kejsarens nya stil"-skämt i skolan och veta att i alla fall några kommer haja.

Några favoritcitat ur "Kejsarens nya stil":

Kuzco (till en liten skraltig gubbe): Du störde mitt tung-gung!
Vakt: Oturligt nog så tycks du ha stört kejsarens tung-gung.
Gubben (blir utkastad genom ett fönster): Förlåååååååååå.............


Gubben: Ta dig i akt för rytmen!


Servitris: Välkomna till Chicos kötthus, mest kolesterol... för pengarna.


Servitris: Köket! Två halsbrännor och en friterad stoppkorv till bord 12.


Servitris: Kryddig klotusenfoting till turturduvorna. Lycka och välgång.


Servitris: Köket! Två stora baconinlindade fläskfärsjärpar, tre chilosbrickor, en korg lever, tre lökringar, en dagens fisk och en biff skuren i forellform. Fick du med allt, gullet?

Kronk: Tre fetsuggor i brallor, en stinktallrik, en karott med farmors frukost och en oxe med gälar. Uppfattat!


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0