Tåglureri

Telefonsamtal: Bror stor.
E-mail: Ansiktsboken förstås.
SMS: Nej.
Utomhusvistelse: Knappt någon. Det regnar ju!
Låt på hjärnan: "Kärleken väntar" - Kent. För vi dansade till den idag i skolan.


Idag lurade tunnelbanan mig när jag åkte hem. När jag åker från skolan så måste jag byta linje från blå till grön. Det brukar jag göra vid Fridhemsplan, så även idag. Tyvärr så missade jag precis mitt Farsta-tåg när jag kom upp på perrongen, men såg att nästa tåg också gick mot Farsta och att det skulle komma om tre minuter. "Fine", tänkte jag och ställde mig på mitten av perrongen där det alltid är minst folk. En stund senare kommer tåget och jag kliver på.
Först vid T-Centralen blir jag varse att jag sitter på tåget mot Skarpnäck, inte Farsta. Jag blir förvirrad. Det stod ju på skylten vid Fridhemsplan att nästa tåg gick mot Farsta? Jag blev kinkig, och fick helt enkelt byta vid Gullmarsplan.

Detta är alltså vad vi kallar ett i-landsproblem.

Imorgon blir det lägenhetsvärdering. Så jag ska städa iordning lite här, men först sova middag. Jag håller på att somna framför datorn här och nu, så jag behöver nog en tupplur om jag ska orka med resten av kvällen.

Och just det! För typ en månad sedan beställde jag dammsugarpåsar från den dära sidan dammsugarpasar.nu. Skitsmidigt! Och billigt. Man fick typ fem påsar i ett paket tror jag. Och idag hade jag fått ett paket till! Man prenumererar nämligen på påsarna, men jag trodde inte att de skulle komma så ofta! Vem gör av med fem påsar på typ en eller två månader? Ska man byta så ofta, är det jag som gör fel? Help!

Kommentarer
Postat av: Mamma Karin

Var inne och kollade på sidan om dammsugarpåsar. Du måste ha missat att man kunde fylla i hur ofta man ville ha sina påsar. Du kanske borde gå in och ändra med tanke på att du kanske inte ska använda den där dammsugaren så länge till. Den tillhör väl arvsfonden nu. Kram

2008-09-08 @ 21:53:27
Postat av: Jane

Eller så prenumererar man på en påminnelse så man slipper ha en hel hög hemma. Man kan göra det på mrdustbag.se

2008-09-10 @ 13:23:53
URL: http://www.mrdustbag.se

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0