Tjernobyljuice

Vet inte varför jag kom att tänka på detta, men...

En lördag för typ ett halvår sedan när jag gick upp så upptäckte jag att jag hade glömt juicen framme kvällen innan efter att jag hade ätit en nattmacka. Jag förbannade mig själv och insåg att eftersom jag inte är så förtjust i ljummen juice så hade jag ingenting att dricka till frukosten. En vansinnigt irriterande insikt då jag hade tillbringat den sista halvtimmen i sängen med att leende planera en härlig, avslappnad och utdragen frulle framför ett par avsnitt av "Desperate housewives".
Däför bestämde jag, envis som jag är, att jag skulle vänta tills den förbaskade juicen hade kallnat och sen fullfölja min frukostplan. Ja, jag ställde tillbaka juicen i kylen trots att den stått framme en hel natt. De där multivitaminjuicerna innehåller ju så mycket konserveringsmedel att de skulle ha överlevt Tjernobyl och fortfarande gått att dricka.
Jag vet, jag kanske är en aning envis. Jag hade kunnat göra te istället. Men HELL NO! 
I'll be damned om jag inte får tillbringa mina högt skattade lördagar precis som jag vill, och om det innebär att jag måste dricka Tjernobyljuice - fine by me.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0