Kvällsrapport

Hepp hepp!
Nu har jag sett premiären av Kanal 5:s nya musikunderhållning "Musikmaskinen", och jag vet inte om det berodde på gästerna eller hela programmet i sig, men jag blev inte imponerad. Det var ganska stimmig stämning, jag ville avliva Petra Mede, studion såg ut som om någon hade spytt upp en Gott & Blandat-påse. Idén går ut på att en topplista ska avslöjas i varje program, från plats 10 upp till plats 1. Topplistan är musikrelaterad och i premiärprogrammet var temat "sommarhits". Listan har röstats fram av svenska folket. Det hela känns som plagiat av Folktoppen, förutom att det här enbart handlar om musik.
I alla fall, på varje placering får de tävlande fyra låtalternativ, och de ska genom en ledtråd lista ut vilken utav låtarna som ska vara med på listan. Svårighetsgraden är på dagisnivå. Likaså sånginsatserna (man kan väl åtminstone ha med gäster som faktiskt kan sjunga?).
Två grenar var ganska roliga: rockbandet, där en ur varje lag ska springa på ett löpband som ökar i fart hela tiden, samtidigt som de sjunger en angiven låt. Den som ger upp först eller åker av bandet förlorar.
Sen även decibelmätaren, där det går ut på att sjunga en låt så högt man bara kan för att få högst utslag på decibelmätaren.
I övrigt: blä.


Efter det ganska usla programmet kände jag mig tvungen att fiska efter ett premiärdatum för "Så ska  det låta", så jag surfade in på SVT:s hemsida. Datumet är dock icke offentliggjort än. Däremot såg jag ett klipp från "Godmorgon Sverige" där de tre huvudrollsinnehavarna från "Patrik 1,5" (Gustaf Skarsgård, Torkel Peterson och Tom Ljungman) intervjuades. Programledaren ställde frågan som tycks vara obligatorisk varje gång en heterosexuell skådespelare spelar en homosexuell karaktär: "Hur kändes det som heterosexuell att spela bög?".
Och Gustaf Skarsgård ger ett så jävla klockrent svar: "Vårt jobb är att alltid förställa sig, att förhålla sig olika till människor. Jag har aldrig fått frågan 'hur var det att spela att det där var din pappa? Han är ju inte din pappa egentligen?'. Den frågan har ingen ställt,. även fast det är samma grej."
Tack Gustaf! I love you.
Filmen hoppas jag kunna gå och se imorgon.

Kommentarer
Postat av: Spådam Annki

Hej!

Jag tittar inte på Tv längre, för det mesta är S.K.I.T rent ut sagt...

Hälsn.Annki

2008-09-14 @ 02:50:31
URL: http://kartomantik.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0