Mickmiss

Idag såg jag något som jag aldrig sett förr.
I tunnelbanetågen sitter det ibland annonser för "Stockholms Fria Tidning", där man kan riva loss en prenumerationsansökan. Jag har aldrig sett någon så mycket som ens glutta på de där annonserna, än mindre ta en lapp. Ändå är blocket med lappar alltid halvfullt. Jag har bara antagit att det är ett trick för att få det att se ut som det är en jättepopulär tidning som alla vill ha. Och så idag när jag åker hem från skolan så ser jag en som i förbifarten rycker loss en prenumerationslapp från affischen! Jag blev piff puff paff, helt enkelt.

En annan sak jag satt och tänkte på på vägen hem var hur olika mycket slitna sätena i tåget var. Jag kunde efter att ha kastat några getögon runt omkring mig konstatera att de yttersta sätena var mest välbevarade, medan de innersta var väldigt blekta och "söndersuttna". Ganska logiskt kanske.

Jag såg "High School Musical" idag när jag kom hem, för jag behövde nåt lättsmält och underhållande. Och i slutet, när de två hvudpersonerna kör sitt finalnummer så satt jag och irriterade mig enormt på att Vanessa Hudgens helt verkade ha glömt att hon hade en mick i handen som det ska föreställa att hon sjunger i. Den var lite överallt, på de flesta ställen utom framför munnen på henne egentligen. Sådant stör mig, och jag fattar inte varför regissören inte sagt nåt? Dessutom har hon stulit min man, som för övrigt spelar den manliga huvudrollen i filmen (gissa hur dom träffades!). Han är även Dagens hunk.
Natti natti.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0