Vad ska man göra när man fryser?

Telefonsamtal: Inte än.
E-mail: Ansiktsboken. Och Discshop, som jag trodde hade slarvat bort en order men det hade dom inte.
SMS: Ungefär noll.
Utomhusvistelse: Bara t-banepromenader.
Låt på hjärnan: "My favourite things" - Julie Andrews. För att Rebecca i klassen startade allsång med den idag på rasten.


Så var "Jag brinner för..."-redovisningen över. Jag hade valt HBT-rättigheter som tema och spelade "Save my Pride" med BWO och viftade med en regnbågsflagga. Jag läste upp påhoppet som jag ju publicerade här häromdagen och använde det som utgångspunkt. Det gick skitbra och blev uppskattat.
Det var superkul att se hur olika alla hade valt att tolka uppgiften, och alla bjöd på sig själva och det känns som vi känner varandra lite bättre än innan.

Nu är det bara Stanislavskij-redovisningen kvar den här veckan, den ska jag göra på onsdag. Då ska vi hitta på en karaktär och gestalta denne samt försöka förmedla VAR han är och VAD han har för mål i scenen. Vi ska sedan försöka nå detta mål genom tre fysiska handlingar. Jag har en idé, men har svårt att komma på en tredje fysisk handling. Men det löser sig nog.

Vi hade ju musikteoritest idag också, och som väntat så hamnade jag i den "sämsta" gruppen. Men det var ju så jag ville ha det egentligen, eftersom jag inte kan något om musikteori och därför behöver gå igenom det från grunden. Det var verkligen överkurs för mig, det där testet.

Det vankas fest! Love i klassen föreslog en klassfest, och den verkar gå av stapeln om typ tre veckor hemma hos Sofia som har en alldeles ledig trea som vi kan disponera. Kommer bli skitkul.

Jag har inte fått något mer svar från homofoben på Youtube. Man kan ju hoppas att det beror på att jag gav honom svar på tal, även om jag inte tror på det själv. Men jag kan inbilla mig :)

Nu ska jag göra i ordning en macka och se på "Scrubs" och koppla av, för dessa skoldagar tar musten ur mig helt och hållet. Blä vad osocial jag kommer vara det här året!

Vad sägs som lite visdomsord som avslutning? Alrighty!

-Vet du inte att det är farligt att leka med elden?
-Jo, men vad ska man göra när man fryser?

(ur "Pensionat Oskar" av Jonas Gardell)

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0