Rounding up

Sista veckan i skolan!

Det är så konstigt att tänka på att jag för ett år sedan stod i Sveriges Riksdag med de andra Sotarna och sjöng och showade för glatta livet. Och dagen efter genomförde vi vår egen julshow på skolan i Rissne, och jag hade 39 graders feber och knarkade Ipren och diverse mirakelkurer för att orka.

Även fast jag trivs hur bra som helst här på Öland och med klassen så saknar jag ändå SOT såååå mycket nu!

Det här är ju nästan samma sak, men ändå inte. För SOT var mitt första steg in i den här världen, och jag lärde mig så vansinnigt mycket förra året.
Och så var vår SOT-klass lite mer enhetlig än vad min nuvarande klass är. Vi hade lättare att samarbeta som grupp och ensemble, förmodligen också för att vi var färre.

Vi i Ölandsklassen hade nog inte varit riktigt så tajta som vi är om vi inte hade bott tillsammans allihop. Det har verkligen hjälpt, för det tvingar en mer eller mindre att komma överens och jobba ihop sig.


Nu låter det ju plötsligt som att jag inte gillar min Ölandsklass speciellt mycket, men det gör jag verkligen. Fast det är svårt att inte jämföra med SOT, speciellt när det känns motigt och tungt med gruppdynamiken och samarbetet.

Nu återstår hur som helst 5 föreställningar av "Strålande tider" på Kalmar Teaters Soppscen. Det känns enbart roligt nu, när allt sitter och man bara kan gå upp på scen och köra!
I fredags var Mutti, Pappsen och Bror Stor och tittade, det var underbart kul att ha dem där.

På onsdag är sista föreställningen, sen blir det julfest på skolan. Torsdag är vanliga lektioner, och fredag är avslutning med efterföljande resa till Stockholm för moí. På lördag ska jag och Bror Stor se Eddie Izzard på Hovet, så jävla kul! Jag ska hinna med en drös vänner under helgen också innan jag åker till Visby på måndag för att fira jul.


Just nu känns livet finfint.

Kommentarer
Postat av: saraberguv

fiiint.

"snart ska vi ha ett party, ett stort jävla (sot)party, å alla hobbitar, dom ska supas fulla, framförallt Qvist..."

2009-12-15 @ 23:58:17

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0