Disco inferno

Jaha. Jag är snopen.

Becker & Co gick vidare till Andra chansen! De möter Amy Diamond (om jag inte minns fel) och jag hoppas att de ryker där. Inte för att jag är superförtjust i Amys låt, utan för att jag känner instinktiv illvilja mot Starpilots.

I första duellen möter Sarah Dawn Finers maffiga ballad det moderna popdansbandet Scotts. Självklart hoppas jag att Sarah vinner.
Kruxet är bara att om hon vinner så får hon slåss mot Lili & Susie om finalplatsen. Om Lili & Susie vinner SIN duell mot BWO alltså, men det tror jag att de gör.
Jag vill ha både Sarah och systrarna Päivärinta i final. Så jag håller tummarna för att Lili & Susie vinner och att Sarah kniper internationella juryns finalplats.

Men nu ska jag inte gå händelserna i förväg. Andra chansen kommer jag nog att kunna tippa resultaten i, så jag ska vänta tills på lördag då det är dags.
Suck, det hade varit bättre om det var som för några år sedan, att Andra chansen sändes söndagen efter sista delfinalen. Då framfördes inte låtarna live, utan man fick se de inspelade numren från deltävlingarna. Det blir väldigt utdraget med 6 program. Fast jag älskar ju schlagern, så varför inte?

Agnes segerframträdande krävde omriggning av scenen som tog oväntat lång tid vilket tvingade Petra Mede att improvisera. Det gick inte särskilt bra. Hon upprepade regler, hon visade upp sin klänning och snackade om att hon var bra på att improvisera. Yeah right. Sorry Petra, jag gillar dig men det där gick åt skogen.

Bästa scennumren hade Agnes, Sarah Dawn Finer och Malena Ernman. Ursnygga.

Agnes låt "Love love love" är grymt bra och hon har en ljuvligt bra röst, dock vet jag inte om det beror på hennes sångteknik eller hennes uttal, men det var oerhört svårt att höra vad hon sjöng. Störigt.

Jag gillade Susanne Alfvengrens "Du är älskad där du går" när jag lyssnade på smakprovet tidigare idag, men när jag sedan hörde hela låten blev jag faktiskt lite kär i den! Lite lokalpatriotism låg säkert bakom, men ändå. Susanne har sannerligen guld i strupen, och jag önskar bara att hon kanske hade skrivit texten själv. För Pling, Wickström och Ljunggren är duktiga, men är de överhuvudtaget kapabla att skriva en text utan att nämna stjärnor, skuggor och himmel?

Anna Sahlene och Maria Haukaas Storeng kom på en neslig sjundeplats, till och med besegrade av snorvalparna i Next 3!
Chockerande! Upprörande! Men att svenska folket drabbas av kollektivt slaganfall minst en gång per deltävling är ju inget nytt, så jag antar att det var det som var anledningen till detta bedrövliga resultat. "Killing me tenderly" kommer gå varm i min Ipod framöver, så mycket är säkert.

Malena slog Sarah. Det trodde jag aldrig. Men jag hoppas att Sarah tar sig till Globen ändå, som sagt. Helst genom internationella juryn.
Var det någon mer än jag som hörde att refrängen i Malenas operadisco "La voix" bitvis lät väldigt lik "Nessum dorma"? Ni vet, låten som Paul Potts knockade "Britain's got talent"-juryn med?

Men om "La voix" var lik en annan låt så var Starpilots "Higher" en ren kopia av Boy meets girls "Waiting for a star to fall". Som jag ju påpekade tidigare idag. Åtminstone var refrängen väldigt lik. Trist.



           



Ses i Norrköping!

Kommentarer
Postat av: don't care

jag hejar inte på amy hon är för fjantig.



kul text om amy

http://nyheter24.se/noje/melodifestivalen/146154-children-of-the-corn

Postat av: Daniel

En överraskande kväll på många plan.



men lili&susie måste ta sej vidare, du måste rösta massor från mej!

2009-03-02 @ 10:48:52
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Petra

Jag har utmanat dig eller vad man ska kalla det :)

2009-03-02 @ 16:28:26
URL: http://petrapires.blogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0