Den långa vägen hem

När min mormor för några veckor sedan skulle rösta i EU-valet så tog hon bilen till vallokalen. När röstningen var avklarad så skulle hon åka hem, men upptäckte då att bilen vägrade att starta. Genast slet hon upp mobilen och ringde hem till oss för att få hjälp, men ingen var hemma (förutom jag, men jag stod i duschen). Hon ringde då istället till först Pappsens mobil, men fick inget svar. Hon ringde då till Bror Stors mobil, men fick inget svar där heller.
Senare på dagen fick hon äntligen tag i Mutti, som fick en smärre utskällning över att vi inte hade gått att nå i denna nödens timma.

"Nu fick jag hem från vallokalen!" gnällde mormor.
"Jamen vart röstade du då?" undrade Mutti.
"Norrbackaskolan" svarade mormor.
"SUUUUUUCK" sa Mutti.

Vadå "suck" tänker ni nu. Stackars gamla mormor fick ju gå hela vägen hem från Norrbackaskolan!
Men om jag ger er följande fakta:


-Mormor går en flera kilometer lång promenad varje morgon och har alltså inga större problem med att gå.
-Norrbackaskolan ligger ca 100 meter från mormors lägenhet.




Det är krut i mormor ändå. Hon fyller 80 i höst.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0