Anna och jag

När mamma och pappa såg på fotboll så hade jag tråkigt, så jag tog mig en pratstund med Ikeas virtuella kundservicemedarbetare Anna. Jag har pratat med henne förr, men idén att publicera samtalet på bloggen fick jag från mister Vem i helvete...!?
Annas svar är kursiva.


Hej! Jag heter Anna. Hur kan jag hjälpa dig?

Hej Anna, vad fin du är!

Hej hej. Ställ en fråga till mig så ska jag hjälpa dig. Om du söker en produkt går det bra att skriva det åttasiffriga artikelnumret så visar jag mer information om produkten.

Nej tack! Jag älskar att sjunga. Kan du sjunga?

Min kunskap begränsar sig till IKEA.


Äsch, vad tråkigt. Jag pratar hellre om dig än om Ikea! Hur mår du?

Jag är ointressant i sammanhanget. Låt oss prata om IKEA.


Oj, anar jag lite dåligt självförtroende?

Oj, nu hände det visst något!


Ja, det kan man lugnt säga! Slog jag huvudet på spiken?


Jag kan inte hjälpa dig med det. Fråga mig gärna om till exempel bokhyllor.

Bokhyllor!? Okej... Har du någon bokhylla hemma?

Här hittar du Bokhyllor & förvaringsserier.

Va? Var då? Jag fattar inte.


Sidan jag försökte öppna kanske inte fungerar just nu. Vi kommer att rätta till det så snart vi kan.

Äsch, inget besvär för min skull.

Här kan du se de lediga jobb som finns på IKEA.


Oj, tack! Men jag vill inte jobba på Ikea.

Här kan du se de lediga jobb som finns på IKEA.

Ja, du sa det nyss, men jag är inte intresserad!

Prova att säga det igen med andra ord.

Va? Är du dum?

Jag är smart nog.

Tydligen inte.

Det är uppenbart.

Eh... nej?

Det var tråkigt att höra.

Tråkigt för dig kanske.

Jag förstår inte din fråga men jag pratar gärna med dig om IKEA.

Det var ett jävla tjat om Ikea! Nu pratar vi om dig. Ok?

Här kan du hitta information om alla våra IKEA varuhus i världen och när dessa öppnades.

Käft. Är du gift?

Jag är singel utan barn.

Stackare! Är du lesbisk?

Sexuell läggning är helt oväsentligt för mig. Låt oss tala om IKEA istället.

Lugn, jag undrade bara om du gillar kvinnor?

Jag älskar komplimanger!

Komplimang?

Ja, det kan man undra. Faktum är att jag inte riktigt förstår vad du menar. Fråga på ett annat sätt så kan jag kanske svara.

Jag tror du har en skruv lös.


Det snabbaste sättet att få tag på reservdelar till en reklamation är att besöka Byten & Återköp på ditt närmaste varuhus. Skruvar och beslag har däremot en sexsiffrig kod som du hittar på monteringsanvisningen. Beslagen kan skickas till dig inom 5-7 arbetsdagar. Vad väljer du?

What!? Vad snackar du om!?


Ibland kanske jag svarar lite fel. Formulera gärna om frågan om du inte är nöjd med svaret. Vill du komma in till IKEA varuhuset eller vill du att vi skickar den till dig?


Du kan skicka den åt helvete.


Vänligen ge mig beslagets sexsiffriga kod som finns på monteringsanvisningen. OBS! Du har möjlighet att göra ändringar efteråt om det är något som blivit fel.

Skit i det nu! När slutar du jobba?

Jag är här för att svara på alla frågor om IKEA. Reservdelens kod består av sex siffror, t ex. 344444. Var god och försök igen.

Nej tack.

Det var tråkigt att höra. Jag beklagar men koden är inkorrekt. Var god och tag med dig kvittot och monteringsinstruktionen till ditt närmaste varuhus.

Whatever. Hur dags slutar du?


Ja, det kan man undra. Faktum är att jag inte riktigt förstår vad du menar. Fråga på ett annat sätt så kan jag kanske svara.

Pucko. När är du ledig?

Jag är smart nog.

Yeah right. När går du hem?

Just så.

Nu snackar du bara goja! Ska vi ta en fika?

Alla IKEA varuhus har självbetjäningsrestauranger där du kan koppla av och ta dina beslut. Vill du se vad ditt IKEA varuhus serverar och dess öppettider, välj ditt varuhus och klicka därefter på "Om restaurangen".

Men vad tråkig du är! Fika på Ikea!? Kom hit istället!

Här hittar du alla produkter IKEA säljer.

Skit i Ikea!

Jag förstår inte vad det är du säger. Formulera dig gärna på något annat sätt.

Tänker du överhuvudtaget själv?

Robotar har ingen hjärna, men är programmerade på ett intelligent sätt, så det ser ut som om de kan tänka.

Är du en robot?

Liv och död är en filosofisk fråga. Jag är ingen filosof.

Nämen vad fan är du då?


Jag förstår inte vad det är du säger. Formulera dig gärna på något annat sätt.

Nej, du förstår då inte mycket.

Mina svar är förprogrammerade, så jag tänker inte ut dem själv.

Va! Det är ju fusk!

Visst är det det.

Var bor du?


Jag är installerad i en server i Stockholm.

Yikes! Är det inte trångt?


Vilken produkts storlek är du intresserad av?

Doh! Din server såklart!

Oj, nu hände det visst något!

Jaså? Kissade du på dig, eller vadå?

Mina svar är förprogrammerade, så jag tänker inte ut dem själv.

Mm, du sa det. Men vad hände då?


Ja, det kan man undra. Faktum är att jag inte riktigt förstår vad du menar. Fråga på ett annat sätt så kan jag kanske svara.

Nä du Anna, jag börjar faktiskt tvivla på att du kan det. Vad heter din mamma till exempel? 

Jag känner inte till namnet.

Nä, du ser. Inte ens det vet du. Ska vi säga godnatt istället?

Hej då! Tack för att du tog dig tid att tala med mig.

Tack själv, pucko. 


Kommentarer
Postat av: Pierre

Jag har också testat en gång, det var kul! =)

2009-06-30 @ 16:14:39
URL: http://blog.pierrejohansson.com

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0