Gran Torino

Igår var jag alltså på den exklusiva förhandsvisningen av "Gran Torino" på biografen Park.
Det hela började med att jag blev en kvart sen när jag skulle möta upp Kim. Skolan slutade 16, jag skulle möta Kim 17 på Stureplan. Jag åkte med klassen till Fridhemsplan för att äta något innan bion, och slängde i mig en supergod hallonpaj (nyttig schmyttig) och en halv caffe latte. Sedan skyndade jag mig till t-banan med 10 minuter tillgodo, vilket hade räckt om jag inte hade satt mig på fel tåg och åkt västerut istället för söderut. Jag kom på mig själv efter en station och och hoppade av. Ett tåg åt andra hållet rullade precis in på perrongen och jag klev svärande på det. Sedan svor jag ännu mer när jag kom på att mina 10 minuter hade räckt gott och väl om jag hade åkt blåa linjen in till stan, för då är det bara en station mellan Fridhemsplan och T-centralen. Men icke, jag satt nu istället på gröna linjen som passerar betydligt fler stationer på vägen till stan.
Till syvende och sist kom jag i alla fram, en kvart försenad.

Sen gick vi till fel biograf. Jag trodde det var biograf Sture, men icke. Däremot låg den rätta biografen på Sturegatan, vilket var anledningen till min förvirring. Väl där fick vi först stå i kö i snöovädret en stund innan en trevlig man checkade av en "Roger Gustafsson + gäst" på gästlistan.
Som tur var så var vi ute i god tid och hade gott om tid att mingla trots mina irrfärder. Inte för att vi minglade så mycket, vi stod i ett hörn och drack gratis skumpa och åt gratis muffins.

Innan filmen började så höll vd:n för Discshop.se ett föredrag om Discshops historia och dess framtid. Boring.

Till slut började dock filmen som varken Kim eller jag egentligen var så taggade på att se. Men Oh My God vilken film! Den var riktigt överjävligt bra, med en fullkomligt fantastisk Clintan i huvudrollen som den bittra, ensamma krigsveteranen. Och vi som inte ens gillar Clintan! "Gran Torino" heter den alltså, och den har officiell premiär den 20:e mars. Gå och se! Jag lovar att ni inte kommer ångra er.


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0