Schlagerblogg 2009 - Finalen

Finaldags! Dramat kommer att ses i Tyresö hos Sara Berguv tillsammans med flera klasskamrater.

Startfältet ser ut så här:

Måns Zelmerlöw - Hope & glory
Caroline af Ugglas - Snälla, snälla
Agnes - Love love love
H.E.A.T - 1000 miles
Emilia - You're my world
Alcazar - Stay the night
Sarah Dawn Finer - Moving on
E.M.D - Baby, goodbye
Sofia - Alla
Molly Sandén - Så vill stjärnorna
Malena Ernman - La Voix


Det här är en enormt svårtippad final, måste jag säga. Men jag ska göra ett försök förstås.
Så här tror jag att det hela slutar:

1. Malena Ernman - La Voix
2. Sarah Dawn Finer - Moving on
3. Måns Zelmerlöw - Hope & glory
4. Alcazar - Stay the night
5. E.M.D - Baby, goodbye
6. Caroline af Ugglas - Snälla, snälla
7. Agnes - Love love love
8. Molly Sandén - Så vill stjärnorna
9. Emilia - You're my world
10. Sofia - Alla
11. H.E.A.T - 1000 miles


Min vinnare heter alltså Malena Ernman. Jag tror att hennes operadisco går hem såväl hos publiken som de båda jurygrupperna (svenska och internationella).
Sofias "Alla" borde komma sist, men jag gissar att internationella juryn kommer ge henne bra med poäng och boosta upp henne så att hon slår rockarna i H.E.A.T.
I balladmatchen drar Molly Sandén det kortaste strået. Både Sarah Dawn Finer och Caroline af Ugglas har bättre och mer originella låtar. "Så vill stjärnorna" har vi hört många gånger förut i Melodifestivalen. Av Ingela Plings ballader i år hade jag hellre sett "Du är älskad där du går" i finalen än Mollys mainstream-smörja.
Det kan hända att af Ugglad skräller sig upp i topp fem. Frågan är ara i så fall om det blir på E.M.D:s eller Alcazars bekostnad, eller på bådas? "Snälla, snälla" träffar rakt i hjärtat, sådant kan räcka långt. Jag ser gärna Caroline på en hedersvärd fjärdeplats, jag älskar hennes bidrag.

Nåväl. My work here is done.

Imorgon smäller det.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Hoppas på!

1. Snälla snälla

2. alcazar

3. opera

4. Molly

5. Måns

6. Sarah

7. EMD

8 Emilia

9. Sofia

10 Agnes

11 Heat

2009-03-14 @ 12:56:39
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0