Skrällkväll

Jaha. Mina favoriter Lili & Susie föll på mållinjen. Helvete. Jag tror ju som sagt att Sarah Dawn Finer och hennes superballad hade fått internationella juryns finalbiljett om hon hade förlorat duellen. Men men.

På det hela taget hade jag en lyckosam kväll! Jag tippade alla rätt utom i ett fall, och det var just Dawn Finer/Lili & Susie-duellen. Och internationella juryn, om man nu ska räkna dem. Då hade jag två fel. Men jag är SÅ lycklig över att svenska folket gillade Caroline af Ugglas underbara heartbreak-ballad. Jag blev rörd bara när hon sjöng de inledande "snälla snälla snälla snälla....". En värdig finalist, men någon seger lär det inte bli för Ugglan. En väl behövlig hitlåt har hon dock.

Jag var så säker på att juryn skulle välja Amy Diamonds discopop-pärla när två av deras andra alternativ (Sarah och Caroline) redan hade gått till Globen. Men icke, istället väljer de den katastrofalt trista "Alla" med Sofia! Fruktansvärt misstag. Jag hoppas den kommer sist på lördag. En sann besvikelse.

Kvällens bästa var när Sarah Dawn Finer gav Petra Mede en av sina egna behåar. Fabulous.


Foto: Bertil Ericson/Scanpix

Jaha, då återstår bara finalen. Jag har betygsatt alla låtarna, 1 till 5 stjärnor. Nördigt va? Låtarna är:

Emilia - You're my world (* * *)

Alcazar - Stay the night (* * * *)

Måns Zelmerlöw - Hope & glory (* * *)

H.E.A.T - 1000 miles (* *)

E.M.D - Baby, goodbye (* * * *)

Molly Sandén - Så vill stjärnorna (* *)

Agnes - Love love love (* * * *)

Malena Ernman - La Voix (* * * *)

Sarah Dawn Finer - Moving on (* * * * *)

Caroline af Ugglas - Snälla, snälla (* * * *)

Kommentarer
Postat av: ulle

Tack för din kommentar, alltid lika kul att hitta nya läsare och bloggar! Själv hoppas jag nu att EMD vinner på Lördag!

2009-03-08 @ 13:31:10
URL: http://makrames.blogg.se/
Postat av: Josefin

På Ramklints konditori på Mårtenstorget kan man köpa Månsbakelser med hans ansikte på. De ser ut som en blandning av semlor och prinsesstårta. Spooky! För varje köpt semla kommer konditoriet att rösta en gång på Måns. Ännu mer spooky!

2009-03-12 @ 10:57:47

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0