Middagar, fikor och mormors hundralappar

En helg på Gotland, och själen får ro.
Även om vädret gott kunde vara bättre. Dimmigt och kyligt och grått.
Hösten är faktiskt okej, så länge vädret är härligt höstigt. Alltså lite behagligt kallt, solsken och varma färger vart man än går.

I lördags hämtade Regina mig med bil. Vi intog en fika på det för mig okända fiket Ett rum för resande (som tydligen har funnits i flera år utan min vetskap). Muy trevligt.
På kvällen avnjöts en av Muttis fantastiska middagar, varpå vi såg på "Körslaget" och den underbara filmen "Little Miss Sunshine" (som dock förstördes av dessa ständiga nyhets/reklamavbrott).




Det är lite pinigt att erkänna, men större delen av söndagen gick åt till att Ansiktsboka. Deras onlinespel är lätta att fastna i, och jag kunde inte sluta spela biljard förrän jag hade hamnat överst på highscore-listan.
På kvällen kom mormor på besök och vi åt ännu en fantastisk middag signerad Mutti. Och mormor stack som vanligt åt mig en hundralapp innan hon åkte hem. Hon är för gullig.

Ikväll ska jag hem till Regina och bland annat få se foton från Johans och Pernillas bröllop.
Och sedan är det bara imorgon kvar här på ön innan jag åker till Stockholm på onsdag.

Tiden rullar snabbt.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0