Checka Bibeln!

Hittade detta inlägg i en diskussionstråd om homosexualitet:

"Att vara bög är en sjukdom, checka bibeln"

Så jag var ju tvungen att svara.

"Ja, om det står i en 2000 år gammal sagobok som översatts och omtolkats från hebreiska ett otal gånger så måste det ju vara sant. Modern vetenskap som inte hittat varken fysiska, genetiska eller mentala fel/avvikelser på homosexuella under hela historien går ju inte att lita på!
Allvarligt talat, vilket århundrade lever du i? Sjukdom? Jag trodde att en sjukdom var något man led och mådde dåligt av. Jag har då aldrig lidit av min sexuella läggning. Det är ingen sjukdom, och det finns inget botemedel. Tyvärr gäller detsamma för dumhet och naivitet."

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0