Förlängning

Förvirrad som jag är så hade jag naturligtvis bokat min hemresa på fel dag. Jag trodde att jag skulle åka hem idag klockan 17, men tänk så fel jag hade!
Igår ropade mamma plötsligt att det inte gick någon båt alls till Oskarshamn på lördagar. Jag fick lätt panik och rusade in på mitt rum och letade fram biljetten, som visade att jag hade bokat den 11:e april, alltså söndag. Men jag har hela tiden varit överygad om att det var idag jag skulle åka. Skumt.

Men en extra dag känns alldeles förträffligt nu. Nu hinner jag med en fika hos mormor idag och en fika hos morbror imorgon.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0