Hellride

Ack och ve! Det blev en smått mardrömslik resa till Öjn igår. Trots min utomordentliga plan att åka bra mycket tidigare till Nynäshamn än vad som egentligen är nödvändigt så anlände jag pustande och frustande till hamnterminalen en dryg halvtimme innan avgång.

Peneltågen var drygt 45 minuter försenade när jag åkte från Stockholm, och mitt tilltänkta tåg var inställt så istället åkte jag med ett tidigare tåg som var så pass försenat att det ändå avgick senare än det tåg jag egentligen skulle åka. Hängde ni med?

Hur som helst så måste man byta pendeltåg i Västerhaninge till anslutningståg till Nynäshamn. På grund av förseningarna så klaffade förstås inte anslutningen, så i Västerhaninge fick vi snällt vänta i 25 nätta minuter innan vi tuffade vidare mot Nynäs.

Väl där rusade samtliga Gotlandtörstande resenärer mot hamnterminalen. Jag nöjde mig med att gå snabbt och muttra för mig själv. I ingången till terminalen blev det stopp. En av totalt två incheckningsköer ringlade sig ut genom dörrarna.

I högtalarna meddelades det att landgången inte funkade på grund av isbildning, så vi fick gå ombord via bildäck.

20 minuter senare än tänkt avgick båten, och jag sjönk muttrande ner i min vilstol och kollade i brist på energi på filmen som visades. "She's out of my league". Skitkass.

TACK OCH LOV så ska Mutti och Pappsen åka upp till Stockholm samtidigt som jag på måndag för att hälsa på sitt barnbarn, vilket innebär att jag få åka bil tillbaka!! HURRA!

Jag är hungrig.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0