Födelsedagen

Ja just det, jag har ju fyllt år också. Och vilken dag det blev! Om varje födelsedag blev lika bra som 26-årsdagen och 27-årsdagen så kanske det inte är så hemskt att bli äldre.

Jag väcktes klockan 7 av Mariorna som sjöng en egenkomponerad hyllningssång, sedan fick jag en karta över huset som visade var mina presenter låg gömda. Jag hittade chips, Cola, choklad och kaviar(!). I skolan fikade hela klassen tillsammans i Liedbergssalen (vår danssal) på förmiddagen för att fira av praktikant-Anna som hade sin sista dag efter 8 veckors praktik hos oss. My och Stefan hade bakat kladdkaka.

På kvällen blev det barnkalas med klassen här hemma, med ballonger, tårta, serpentiner och fiskdamm. Sedan brakade festen loss när större delen av skolan anlände och jag firades och grattades av för mig både kända och okända ansikten. Jag fick en hunkaffisch (Zac Efron) och en High School Musical-kalender, och mer choklad. Sen fick jag ett sånt där roligt spel där man ska fiska upp små fiskar med magnetfiskespön.

Linus dök upp och gav mig egengjord ring och egengjort armband. Två trevliga pojkar på skolan sjöng för mig och gav mig en "Kör inte på min kompis"-pin.

Idag har vi städat och slappat och skrattat. Jag har sett "Let's dance"-reprisen och ikväll är det ju Melodifestivalen.

Och imorgon är det Grease-audition!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0