Idol-skräll

Jaha. Noll Disciplin på plats fem? Why?! Vad är det för fel på er där ute!?

Och Anna Bergendahl fick flest röster och skrällde sig direkt till final. Och mina skrällfavoriter Lovestoned gick inte ens vidare från omgång 1. Så otippat!

Annars fick jag med rätt artister på prispallen. Peter Jöback, Pernilla Wahlgren och Neo. 3 av 4 igen. Grattis mig.
Jaha. Dags för Andra chansen då! Där heter mina favoriter Alcazar, Pernilla Wahlgren, Jessica Andersson och Pauline. Vågar nästan lova att de sista finalisterna blir två utav dessa.



Christine Meltzers Ernamn-parodi var rolig, men inte briljant. Dolphans nya teori, att homomaffian låg bakom hotet mot Melodifestivalen, var skitkul. Rickard Wolff som homomaffioso var lysande. Jag ser fram emot upplösningen på denna roliga mellanakt.

60-talsmedleyt var ett bra grepp, och Måns Zelmerlöw visade att han minsann kan komkurrera med det äldre gardet i scennärvaro artisteri. Kan vi hoppas på något liknande i finalen, fast med fler och större artister?

Två veckors schlagercirkus kvar. Hurra!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0