Schlagerblogg 2010 - deltävling 2

Sandviken
Sveriges största tv-fest når Sandviken och nu utlovas det parodier på bland andra Lisbeth Salander och tidigare programledarna Kristian Luuk, Petra Mede, Charlotte Perrelli och Lena Ph. Själv kommer jag få avnjuta showen imorgon på svt play, eftersom jag just nu befinner mig i Stockholm och ikväll kommer parta röven av mig på Bror Stors 30-årsfest. Så skvallra inte om resultatet!
Ha en ljuvlig schlagerafton.

Eric Saade - Manboy
Effektiv pop med snygg yngling och spektakulär scenshow.

Andra Generationen + Dogge - Hippare hoppare
"Kebabpizza slivovitza" är en favorit från två år sen med Andra Generationen. Lite balkan är aldrig fel!

Anna Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut
Anna Maria Espinosa har en underbar röst och jag gillar henne skarpt. Men hon är nog chanslös här, tyvärr.

Highlights & MiSt - Come and get me now
Kräkas.

Pauline - Sucker for love
Pauline är en av våra mest underskattade soulsångerskor. Oavsett hur det går ikväll hoppas jag att detta kan bli början på en ordentlig karriär för henne.

Andreas Johnson - We can work it out
Andreas Johnson tror på fjärde gången gillt. Och han kommer säkert att gå vidare till final. Igen. Men jag ser hellre Orsa-gänget där istället för Ante.

Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - Underbart
Me love folkmusik, och jag hoppas på finalplats eller åtminstone Andra chansen.

Hanna Lindblad - Manipulated
Hanna har för evigt en plats i mitt hjärta sedan jag såg henne i "Singin' in the rain" på Oscarsteatern för ett par år sedan. Låten är helt okej, men här ligger krutet på framträdandet. Kan räcka till Andra chansen.




TILL FINAL
Erik Saade
Kalle Moraeus & Orsa Spelmän

TILL ANDRA CHANSEN
Andreas Johnson
Pauline

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0