Schlagerblogg 2010 - deltävling 3

Göteborg
Sveriges framsida är värd för tredje deltävlingen i Sveriges största tv-program. Favoriterna Darin och Alcazar känner pressen och nykomlingarna Erik Linder och Timoteij har skrällchans. Vad ska programledarna hitta på den här veckan? Det finns mycket att se fram emot. Och denna vecka ska inget hålla mig ifrån teven klockan 20.00.


Alcazar - Headlines
Som vanligt med Alcazar så levereras en snygg discopoplåt med klassiska Alcazar-moves. Men detta är ingen "Stay the night". Räcker det ens till final? Nja...

Johannes Bah Kuhnke - Tonight
James Blunt light? Johannes är en grym sångare och skådespelare som till vardags jobbar på Stockholms Stadsteater. Han är väldigt begåvad, men det är tyvärr inte den här låten.

Elin Lanto - Doctor doctor
Nej usch. Det här ger jag inte mycket för. Förmodligen inte svenska folket heller.

Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek
Erik Linder har gått SOT och har därför en särskild plats i mitt hjärta. Han är en fantastisk sångare, och den här lilla bagatellen till låt som Kenneth Gärdestad har skrivit (och det hörs!) är en klassisk Svensktoppshit. Det gillar svenskarna, tror jag. Skrällvarning.

Getty Domein - Yeba

Vi fattar inte vad du sjunger Getty, men lite afro är ju mysigt. Tyvärr är just den här låten för västerländskt popig för att uppfattas som afro. Därför blir det bara radioskval på jibberish. Och det lär inte gå långt.

Timoteij - Kom
Lite etno, ack så härligt! Men den här trudelutten är inte riktigt lika direkt som Sareks "Genom eld och vatten". Fast jag gillar den, den är lättsam och fastnar som tuggummi under skon.

Darin - You're out of my life
Egentligen är låten ointressant när det är en superstjärna som Darin som sjunger. Det går liksom bra oavsett. Det är ingen dålig låt, absolut inte, men jag trodde att Darins schlagerdebut skulle bli en fartfylld klubbrökare. Det här är otippat, men Darin är ju Darin och fjortisfans är fjortisfans. Tror jag törs säga "Välkommen till Globen, Darin".

Crucified Barbara - Heaven or hell
Hårdrock börjar bli obligatoriskt i Melodifestivalen. Det gick bra för H.E.A.T förra året, och Crucified Barbara har nog en hit här, och en potentiell Andra chansen-biljett.


TILL FINAL
Timoteij
Darin

TILL ANDRA CHANSEN
Alcazar
Erik Linder




Trevlig schlagerkväll!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0