Schlagernörd

Jaha, så fick jag nästan alla rätt i min tippning. Tydligen överskattade jag Anders Ekborgs låt (som jag tyckte var riktigt bra), och jag underskattade även underbara Salem al Fakir som charmade sig till en finalplats tillsammans med Ola.
Men Jessica Andersson balladade sig vidare till Andra chansen, liksom sömnpillret "Road salt" med Pain of salvation, precis som jag förutspådde.

Salem al Fakir har nu blivit min nya drömkille. Jag vill hångla med honom, jag vill ligga med honom, jag vill gifta mig med honom.

Programledarna klarade sig hyfsat, och blir nog bättre när de blivit lite varma i kläderna. Christine Meltzer var lite för hyper och borde tagga ner lite. Dolph Lundgren var stel och rätt onaturlig, men gjorde ett underhållande pausnummer med Elvis-klassikern "A little less conversation". Den som klarade sig bäst var Måns Zelmerlöw, som gav ett självsäkert och tryggt intryck, och som levererade skämten på bäst sätt.

Inledningsnumret var nästan höjdpunkten på hela kvällen! Nanne, Charlotte och Sonja gjorde ett superproffsigt och snyggt framträdande med kanonlåten "Holding out for a hero". Den röda tråden i årets festival är tydligen att någon vill tävlingen illa, och under varje deltävling kommer Dolph vara ute i landet och kämpa för att rädda alltihop. Eller nåt.

Nästa vecka sänds tävlingen från Sandviken, och då ser jag fram emot att se Hanna Lindblad, Kalle Moraeus + Orsa Spelmän, Anna Maria Espinosa och Erik Saade.

Väl mött i schlageryran!


Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0