Fest x2

Igår firade vi att hälften av föreställningarna är spelade. Det blev en lugn och trivsam tillställning, med fisksoppa, bröd och hemgjord aioli. Och så vin och öl förstås. Smarrigt.

Klockan 2 begav vi oss hemåt, vi stadsbor som fick skjuts av den nyktre Johan. Jag gjorde därmed inte av med några pengar som jag hade räknat med. Jag slapp ta taxi och jag drack inte mer vin än vad som bjöds.

Vi har annars en väl tilltagen öl/vin-kyl som man får handla ur, men det behövdes alltså inte. My money is intact.

Ikväll är det en av sommarens höjdpunkter, nämligen familjens årliga grillfest som har blivit ett uppskattat och obligatoriskt inslag under den vecka då alla syskonen är på ön samtidigt. Släkt och vänner bjuds in, och resultatet brukar bli mycet lyckat.
I år har dessutom Regis tid att komma, hon har varit upptagen de senaste två åren. Vädret verkar lovande också.
Och jag är ledig HELA helgen.
Och imorgon kommer Maja och Lisa till ön!

All in all: en fantastisk helg ahead!


Lite bilder från tidigare års grillfester:


Pappsen och Mutti förbereder maten. 2007.


Regina är mätt och nöjd. 2007.


Kippi och jag roar oss på egen hand. 2007.


Philip underhöll med guran. 2007.


Bror Stor och Hanna bakar tårta. 2009.


Mutti och Syster Yster är festredo. 2009.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0