Somriga sommar

Sommarhettan ligger över Gotland som en trött yllefilt.

Många gnäller. Jag jublar. Sommaren ska vara så här. Bror Stor säger att jag blir turkifierad efter två somrar i Alanya och därmed immun mot värmen.

Det kanske stämmer? Jag lider verkligen inte av denna extra soliga sol. Visst är det galet varmt, men som Bror säger, jag har kanske vant mig vid att vara klibbig dygnet runt. Det är rätt mysigt! Och man kan ju alltid bada och svalka sig i det somrigt haviga havet.

Idag är jag ledig, imorgon kväll påbörjas en 6-dagars arbetsvecka. Pust. Tur att det bara är kvällar i all fall, så man kan plaska runt i de vågiga vågorna på dagarna.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0