Hell dig, Macbeth

jag avnjuter nu min sista lediga dag innan det inomrgon är dags att repetera på riktigt för första gången. Då får jag även träffa mannen som ska spela min far Banquo.

Jag måste nog erkänna att jag känner mig lite liten jämte alla dessa Teaterhögskoleutbildade skådespelare. Men vad fan, jag har ingen jättesvår uppgift direkt.

Det enda som är lite tricky är den stora fightscenen i slutet då vi ska slåss med svärden som väger as. Tänk om jag skadar nån? Tänk om nån skadar mig? Tänk om jag skadar mig själv? Vi ska trots allt göra scenen 44 gånger i sommar. Hoppas vi får repetera den ordentligt!

Jag har precis sträckläst hela manuset och kan åter konstatera att Shakespeare är ojämförlig.

Häxorna är bäst. Reminds me of SOT...

En macka på det kanske?

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0