Pusselbitar

Idag får de klasskamrater som sökt år 2 på Musikteaterskolan veta vilka av dem som kommit in. De får veta det just nu faktiskt. Själv sitter jag hemma i sängen med datorn i mitt knä och förundras över min stackars PC:s enerverande trötthet och längtar samtidigt efter en pigg och fräsch MacBook.

Eftersom jag kommer att tjäna pengar i sommar (yey!) så kanske drömmen om en Apple-dator inte är alltför svåruppnåelig. Fast mest av allt vill jag förstås ersätta alla mina stulna filmer. Jag samlade alla de tv-serieboxar jag förlorat i varukorgen på Discshop för att se vad det skulle kosta att köpa dem alla igen. Cirka 12 300 pix, blev den nätta summan. Får återskapa samlingen ett steg i taget, verkar det som...

Nu är jag klar med all text till mitt projekt. Det återstår bara att sätta ihop bitarna till en helhet och sedan bestämma vilka bitar jag ska visa upp på redovisningen på måndag.

Snart är det dags Brage7:s sista husmöte. Om 45 minuter, närmare bestämt. Då ska vi träffa Monica, vår städerska, och prata om hur bra allt funkar i vårt hus. För det gör det ju.

Ja, de sista pusselbitarna börjar onekligen falla på plats nu, och snart är Ölandspusslet färdiglagt och det är dags att åka tillbaka till Gotland.

Ruta ett?
Nja.
Bara början på fortsättningen.

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0