Öland once more

Sitter på Swebus mot Kalmar för ännu ett besök på Öland.


Musikteatertvåornas slutföreställning "Om någon såg mig" står på agendan. Det kommer garanterat att bli grymt.

En kort uppdatering på vad som annars hänt den senaste veckan:

-Har nu överlevt hela sex dagar på nya jobbet. Har lärt mig mycket, men har fortfarande mycket kvar. Så fort jag har landat i allt nytt och känner mig trygg i mina arbetsuppgifter så kommer jag trivas hur bra som helst. Det är ett skönt gäng som jobbar där, så det ser ljust ut.

-Har fått i uppdrag att sjunga på Syster Ysters barndomsväns bröllop på Gotland i slutet av maj. Det ska bli himla kul! Dängorna jag ska framföra är "Utan dina andetag" (Kent) och förmodligen "För kärlekens skull" (Ted Gärdestad). Syster Yster ska också sjunga minsann, "Annie's song" (John Denver) och "Strö all min kärlek" (Mikael Wiehe). Min horbitchvän Tova ska följa med och kompa.

-Det blir namngivningspartaj för Bror Stors lilla dotter på självaste nationaldagen. Där ska jag framföra en dikt, är det tänkt. Och jag har hittat en som skulle passa perfekt, måste bara få den godkänd av föräldrarna först!

-Jag blir hemlös den sista maj. Då ska Kippi och hennes karl flytta in i lägenheten i väntan på att de hittar sitt drömhus. Jag lade igår ut en annons på Blocket och hoppas att det ska ge resultat. Hittills har jag bara fått ett svar, från ett par som ville hyra ut ett litet hus en kvarts mil utanför Vallentuna. Eh... Hade jag körkort och bil så hade det väl funkat. Men det skulle ta mig 1½ timme att ta mig till jobbet därifrån (förutsatt att kollektivtrafiken funkar), så det blev nej på den.

Nu ska jag titta på ett av mina favoritavsnitt av "Glee". Om två timmar är jag framme i Kalmar och ska då slå ihjäl tid medan jag väntar på Becka, och sen tar vi bussen ut till Skogsby tillsammans. Ciao!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0