Schlagerblogg 2011 - Deltävling 3

Linköping
Denna vecka ligger det till på detta lilla förargliga vis: jag har inte längre något internet hemma, och kan därför inte lyssna på låtarna på svt.se och göra mina nördiga gissningar.
Därför är denna veckas tippning helt och hållet baserad på förhandssnack och andras beskrivningar av låtarna.

Linda Sundblad - Lucky you
Linda är en cool tjej som dessvärre har haft det väldigt glest mellan hitsen sedan Lambretta lades ner. Vi har nog ingen vinnarlåt här, men hon hamnar nog inte i absoluta botten heller.

Simon Forsberg - Tid att andas
Mr Gay Sweden för nåt år sedan. Huruvida det är en titel att vara stolt över vill jag helst inte kommentera. Däremot tycker jag att detta luktar smörigt Svensktoppsskval som förmodligen blir 7:a som bäst.

Sara Lumholdt - Enemy
Marie Serneholts gamla A-teenskollega kör solo, och här har vi nog en Andra Chansen-kandidat.

The Playtones - The King
"Dansbandskampens" stjärnor som säkerligen får 50-plusarnas röster. Andra Chansen?

Shirley's Angels - I thought it was forever
Shirley kommer nog inte sist som hon gjorde för ett par år sen, nu när hon har en bra låt och två balla änglar med sig. Kan gå riktigt bra!

Sebastian - No one else could
Idol-Sebbe gör ett nytt försök i tävlingen efter sin finalplats 2007. Jag tvivlar på att det går lika bra nu.
Femma eller Andra Chansen.

Sara Varga - Spring för livet
Jag tror att Sara Vargas avskalade nummer kan "göra en Marie Lindberg" och faktiskt skrälla sig till final.
Jag hoppas nästan det.

Eric Saade - Popular
Här har vi den solklara vinnaren i denna deltävling, och förmodligen vinnaren av hela tävlingen om ni frågar mig. Jag har inte hört låten förvisso, men jag har en känsla som säger att detta är Saade-valpens år.



TILL FINAL
Erik Saade
Sara Varga

TILL ANDRA CHANSEN
Sebastian
Shirley's Angels

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0