Schlagerblogg 2011 - Deltävling 4

Malmö
Nu är det dags för sista deltävlingen, och jag tycker det är självklart vilka som ska till final denna vecka. Andra Chansen är väl lite mer öppet, även om jag har mina klara personliga favoriter där med. Men sedan svenskarna skickade vidare Swingfly första veckan så har jag förstått att allt är möjligt. Håll i hatten!

Melody Club - The hunter
Melody Club hade några sjyssta hits för typ 5 år sedan, sen började det gå utför. Här återgår de lite till sitt tidiga sound, men jag tycker ändå att det låter lite för slätstruket radiopopigt och för lite synth-disco som på den gamla goda tiden. De går säkert vidare, men förmodligen bara till Andra Chansen.

Julia Alvgard - Better or worse
Alltså... Den här webbjoker-grejen genererar ju bara flopp efter flopp. Jag hoppas att det är skrotat till nästa år. Jag tror att stackars Julia, som har en halvbra låt men noll utstrålning, blir sexa som bäst.

Lasse Stefanz - En blick och nånting händer
The Playtones fans får här ännu en chans att skicka dansband till finalen. Jag hoppas vi slipper det, men 50-plussarna kan mycket väl rösta vidare det här. Fråga: är det Pluras ännu slaskigare brorsa som är sångare, eller vadå?

Linda Pritchard - Alive
Linda sjunger bra och har läckert rött hår, och den här låten är typisk sådan som är bra när man ser och hör den framföras live, men som passerar obemärkt förbi om man bara skulle höra den spelas på radio. Går den vidare är det endast Lindas förtjänst, men jag gissar femma. Eller...?

Anders Fernette - Run
Här har vi killen nog kommer kunna snuva Julia Alvgard på jumboplatsen. Det här är pisstråkigt, och inte ens Anders superduktiga gardindansande kompisar kommer kunna rädda detta hopplösa bidrag från flopp. Anders vann förresten "Fame Factory" en gång i tiden. Här ser vi vad det kan resultera i. Yuck.

Linda Bengtzing - E det fel på mig
En självklar finalist. Inte Lindas bästa låt, men i den här konkurrensen står den ut ordentligt. Och det är klart att vi måste ha en riktigt svensk schlager i finalen! Heja Linda!

Nicke Borg - Leaving home
Men snälla Nicke. Tror du på det här själv? För det gör inte jag. Du kommer nog få joina Anders och Julia i bottenskiktet.

Love Generation - Dance alone
Min andra finalkandidat. En härlig dansgolvsdänga, signerad hitmakaren RedOne som ligger bakom en drös Lady Gaga-hits. Love Generation har tack vare sin låtskrivare blivit super-hajpade, och det är kanske det enda som talar emot dem (favoritskap kan ju alltid resultera i flopp när man inte når upptill förväntningarna). För även om detta är en av veckans bästa låtar så är det inte en lika självklar finalist som Eric Saades "Popular". Men tjejerna har en av mina röster i alla fall!


TILL FINAL
Linda Bengtzing
Love Generation

TILL ANDRA CHANSEN
Melody Club
Linda Pritchard

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0