2011

2011 känns som ett konstigt år. Det ligger liksom fel i munnen, "2011". Som en sån där glasspinne-liknande träspade som tandläkaren brukar köra ner i halsen på en ungefär. Så känns 2011. I munnen.

Min nyårsafton firades i lugn och ro med Flät-Maja och David. Trerätters middag blev det minsann. Vi svischade lite snitsigt ihop en marockansk, vegetarisk tangine-gryta. Jag hade skrivit ut ett nätt recept på vår nyårsrätt to be på jobbet, men David lyckades lite snitsigt svischa in det receptet under spisen. Vilket innebar att jag under matlagningen fick ha receptet uppe på datorn i vardagsrummet (för datorn fick inte plats i köket. Det var knappt att vi och maten fick plats. Jag har ett tiny kök) och lite snitsigt svischa fram och tillbaka mellan kök och vardagsrum för att kunna följa det nyåriga receptet så att allt blev rätt och ordentligt.

Flät-Maja gjorde smarriga för- och efterrätter, må ni tro. Vegetarisk smördegsrulle till förrätt och apelsinkompott till efterrätt. Vi smaskade gladeligen i oss av allt det goda och tittade mätta och belåtna på After Darks show "Kom ut!" på tv efteråt. Ett gammalt hederligt sällskapsspel åkte fram, och det dröjde inte länge förrän jag stod som segrare. Yes, I'm awesome.

Utanför mitt hus på parkeringen kunde vi fyrverkerier var vi än vände oss. Så där stod vi i snön och skålade in det nya året vid tolvslaget. Vi försökte poppa party poppers också, men det var tyvärr inte så mycket party i dom popparna.

Softaste nyår ever? JA!

Kommentarer

Kommentera för bövelen:

Här kan du ju skriva ditt namn. Eller nån annans, I don't care
För er som är lata men trogna läsare

Din e-post please. Om du törs!

Jag vill också läsa bloggar:

Din alldeles egna lilla kommentar:

Trackback
RSS 2.0